سایت خبری طلا

مقابله با سرقت ها با شیوه ای جدید

سایت طلا: بانکها، فروشگاهها، طلا فروشی ها، صرافی ها و مراکز تجاری همیشه در معرض خطر سارقان بوده اند. امروزه کارشناسان شیوه ای جدید طراحی کرده اند که بدون هیچ آسیبی به سارقان و صاحبان مغازه، مهاجمان را در انجام مقاصدشان ناکام می گذارد.



تجارت، از جمله مشاغلی است که افراد برای کسب درآمد بیشتر وارد زمینه های مختلف آن می شوند. برخی از این تاجران، در زمینه های طلا و جواهر، ارز، صرافی و بسیاری از اینگونه داد و ستد ها فعالیت داشته و مبلغ کلانی را برای کسب سود، سرمایه گذاری کردند. امروزه، با توجه به افزایش تورم در ایران و بالا رفتن هزینه به خصوص در زمینه طلا، جواهر و ارز لازم است، از افرادی که در این زمینه ها مشغول به فعالیت هستند محافظت کرد، چراکه همیشه افراد سود جویی وجود دارند که قصدشان استفاده از سرمایه دیگران به نفع خود است و برای رسیدن به این منظور، از شیوه های گوناگون و متفاوتی استفاده می کنند.

یکی از شیوه های متداول این افراد سرقت است. برخی از این سارقین، به ویژه افرادی که قصد سرقت از بانک، طلا فروشی ها و گالری های جواهرات را دارند، برای انجام عملیات خود حاضر به انجام هر کاری از جمله استفاده ازسلاح های گرم نیز می شوند. اگرچه شیوه هایی برای جلوگیری از دزدی وجود دارد، اما آیا این روش ها از تمامی سرقت ها جلوگیری می کند و کافی است؟

از جمله سیستم های امنیتی رایجی در اکثر بانک ها، مغازه ها و گالری ها استفاده می شود که می توان به دزدگیر یا همان آلارم اشاره کرد. در اکثر موارد، هنگامی که سارقین وارد محل سرقت می شوند، عملیات آنها کمتر از دو دقیقه طول نخواهد کشید، زیرا باید قبل از حضور پلیس سرقت را به پایان رسانده و محل را به سرعت ترک کنند. اگر صاحب مغازه نیز موفق شود دزدگیر را به صدا در آورد، ممکن است نتواند از سرقت جلوگیری کند. همچنین، وجود دوربین های مدار بسته در لحظه سرقت تأثیر عمده ای ندارد. به همین دلیل، تعداد بسیاری از سرقت های مسلحانه در ایران، به خاطر رعایت نکردن نکات حفاظتی و وجود نداشتن یک سیستم امنیتی مناسب امکان پذیر است.


*فناوری جدیدی که سارقین را ناکام می گذارد

بسیار جالب است بدانیم، براساس یک فناوری جدید که توسط مهندسان طراحی شده، صاحبان سرمایه می توانند، به راحتی از سرقت جلوگیری کرده و اموال خود را حفظ کنند. این مهندسان، دست به طراحی و تولید دستگاهی زده اند که در مدت زمان بسیار کوتاهی و بسته به مقیاس مکان مورد سرقت، طی حداکثرچند ثانیه، میدان دید سارقین را از بین می برد. این دستگاه، به صورت جداگانه و یا با اتصال به سیستم امنیتی موجود در محلی که قصد حفاظت از آن را دارید، شروع به فعالیت کرده و سارقین را ناکام می گذارد.

این دستگاه به محض به کار افتادن سیستم آلارم در محل سرقت، مه بسیارغلیطی در هوا پخش می کند که در کمتر از چند ثانیه کل محیط را فرامی گیرد. بدین ترتیب، سارقان بلافاصله مجبور به ترک محل شده و در نتیجه افراد حاضر در محل سرقت و اموال و اشیاء با ارزش آنها از گزند سارقان مصون خواهند ماند.

درون این دستگاه، یک مخزن بسیار کوچک قرار دارد که تا دمای بسیار بالایی گرم میشود. دراین مخزن مایعی با فورمولاسیون خاص وجود دارد که بخاری غیر سمی، بدون بو و بی اثر تولید می کند. مه تولید شده کوچکترین زیانی برای سلامتی افراد و سارقین نداشته، همچنین، هیچ رطوبتی از خود به جای نمی گذارد. مه تولید شده، پس از دقایقی از برطرف شدن خطر و با به کارانداختن سیستم تهویه یا باز گذاشتن درب و پنجره، خود به خود از بین می رود.

طی دهه گذشته، اکثر گالری های طلا و جواهر، بانک ها و حتی سوپر مارکت ها در اروپا، آمریکا و سایر نقاط جهان از قابلیت های بالای این تکنولوژی استفاده کرده اند. بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که این تکنولوژی توانسته از درصد بسیار بالایی از سرقت ها جلوگیری کند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با شرکت «پردیس تک» با شماره تماس 88833815-021 و یا 09127167807 آقای آملی تماس حاصل نمائید./ج