اینستاگرام طراحی جدیدی از نمایش استوریها را آزمایش میکند
بخش استوری اینستاگرام به یکی از محبوبترین و پربازدیدترین بخشهای این پلفترم مبدل شده و بسیاری از کاربران از به اشتراک گذاشتن کارهایی در طول ۲۴ ساعت شبانهروز انجام میدهند واقعاً خوشحال هستند.
به گزارش موبوایران، بخش استوری اینستاگرام به یکی از محبوبترین و پربازدیدترین بخشهای این پلفترم مبدل شده و بسیاری از کاربران از به اشتراک گذاشتن کارهایی در طول ۲۴ ساعت شبانهروز انجام میدهند واقعاً خوشحال هستند. با این حال اما بر اساس جدیدترین گزارشهای منتشر شده از منابع موثق، اینستاگرام در حال آزمایش طراحی جدیدی از نمایش استوریها است که در این طراحی جدید، تا سومین استوری یک کاربر برای سایر کاربران قابل مشاهده است و بعد از آن به طور خودکار استوری کاربر بعدی برای شما به نمایش در میآید که این قابلیت میتواند خبر بدی برای تولیدکنندگان محتوای اینستاگرام باشد.
Phil Ricelle، یک کاربر برزیلی اینستاگرام متوجهی این قضیه شد که اینستاگرام تنها سه تا از استوریهای هر کاربر را به طور مستقیم نشان میدهد. در حال حاضر کاربران این پلتفرم متعلق به متا میتوانند در آن واحد تا ۱۰۰ استوری را آپلود نمایند. اگرچه که در نسخههای جدید اینستاگرام این تعداد تغییر نکرده، اما کاربران برای دیدن استوریهای بیشتر از یک کاربر باید گزینهی «Show All» یا نمایش همهی استوریها را بزنند. در غیر این صورت اینستاگرام، استوریهای کاربر بعدی را به شما نشان خواهد داد.
این طراحی جدید تغییر چشمگیری در روند بازدید استوریهای کاربران ایجاد خواهد کرد. از آن جایی که برخی از افراد عادت دارند تا استوریهای یک کاربر را به صورت متوالی و پشت سر هم تماشا کنند، در صورت انتشار عمومی طراحی جدید نمایش استوریها دیگر چنین چیزی ممکن نخواهد بود. به نظر میرسد که این تغییر بیشتر از همه تولیدکنندگان محتوا را تحت تأثیر خود قرار میدهد، به این دلیل که احتمالاً استوریهای سوم به بعد بازدید کمتری نسبت به سه استوری اول آنها خواهد داشت.
در عین حال این روند جدید نمایش استوریها، این امکان را به کاربران خواهد داد تا سریعتر از استوریهایی که مورد علاقهی آنها نیست عبور کنند و بدین ترتیب استوریهای کاربران بیشتری مورد بازدید قرار بگیرد. در حال حاضر، به نظر میرسد که اینستاگرام تنها با گروه کوچکی از کاربران طراحی جدید نمایش استوریها را مورد آزمایش قرار میدهد. بنابراین فعلا مشخص نیست که این طراحی جدید برای عموم کاربران اینستاگرام منتشر خواهد شد یا نه.
در سالی که گذشت، اینستاگرام پلتفرم خود را با ارائهی قابلیتهای جدید و کاربردی به یکی از محبوبترین اپلیکیشنهای جهان مبدل کرد. مدیران این شرکت دوست دارند تا این روند رو به جلوی خود را حفظ کرده و با انتشار قابلیتهای بیشتر به تعداد کاربران خود اضافه کنند. در همین راستا، اینستاگرام قابلیت جدیدی را برای کاربرانش عرضه کرده که به طور خودکار زیرنویس را به ویدیوها اضافه میکند. این قابلیت جدید در حال حاضر تنها برای برخی زبانها فعال شده ولی اینستاگرام وعده داده که بهزودی زبانهای بیشتری را به این قابلیت اضافه خواهد کرد.
این قابلیت از فناوری هوش مصنوعی بهره میبرد، بنابراین در ابتدا ممکن است زیرنویسها کامل نباشد ولی به مرور و با یادگیری هوش مصنوعی، کیفیت آنها بهتر خواهد شد و زبانهای بیشتری به آن اضافه میشود.اضافه شدن زیرنویس خودکار برای کاربرانی که از مشکلات شنوایی رنج میبرند بسیار مفید است. همچنین پیش از این تولیدکنندگان محتوا مجبور بودند به صورت دستی زیرنویس به محتوای ویدیویی خود اضافه کنند که اکنون با این ویژگی بسیار خوب، فرآیند کار آنها سادهتر خواهد شد.
در جدیدترین گزارش منتشر شده در مورد قابلیتهای جدید اینستاگرام، به این موضوع اشاره شد که این پلتفرم حذف تب Recent از صفحهی جستوجوی هشتگها را آزمایش میکند. در حال حاضر اگر به صفحهی جستوجوی هشتگها مراجعه کنید، ممکن است تنها دو تب Top و Reel برای شما به نمایش دربیاید و تب Recent را نبینید. مدیران این شرکت اعلام کردند که این آزمایش در جهت ایجاد محتوای مرتبطتر در رابطه با یک هشتگ خاص در حال انجام است و منتظر هستند تا میزان رضایت و استقبال کاربران را در این رابطه ببینند. به گفتهی اینستاگرام، تب Top در قسمت جستوجوی هشتگها پستهای محبوب را به کاربران نشان میدهد. در حالی که تب Recent، محتواها را براساس زمان انتشارشان در اختیار کاربران قرار میداد.