ترفند های جالب فروشگاه ها برای جذب مشتری

فروشندگان، ترفند های جالبی دارند که ما را وادار می کنند بیشتر از چیزهایی که نیاز داریم، پول خرج کنیم. گاهی اوقات از خریدهایی که می کنیم پشیمان می شویم و متوجه نمی‌شویم که گول این حقه ها را خوردیم.

خبر را برای من بخوان

فروشندگان، ترفند های جالبی دارند که ما را وادار می کنند بیشتر از چیزهایی که نیاز داریم، پول خرج کنیم. گاهی اوقات از خریدهایی که می کنیم پشیمان می شویم و متوجه نمیشویم که گول این حقه ها را خوردیم.

خرید بسته از اپراتورهای تلفن همراه

همه اپراتورهای تلفن همراه پیشنهاد بسته های ویژه مکالمه و اینترنت را به شما می دهند تا شما را به خرید آن ترغیب کنند. درست است که این بسته ها و قیمت آنها مثلا برای ۳ سرویس مختلف معامله مقرون به صرفه ای است، اما شما را برای خرید خدماتی که معمولاً از آنها استفاده نمی کنید، وسوسه می کند.

یکی بخر، دوتا ببر

در ابتدا ، یک پیشنهاد خرید باورنکردنی است . یک عدد بخرید و دومی را رایگان ببرید . این ترفند، شما را تشویق می کند چیزی را بخرید که واقعاً دنبالش نبودید .

جوایز مشتری

دریافت یک کارت قرعه کشی ، خرید بیشتر و گرفتن امتیاز بیشتر، کار مهمی به نظر نمی رسد، اما این در واقع یک ترفند هوشمندانه است که شرکت ها برای ترغیب شما به خرید بیشتر از آن استفاده می کنند. این پیشنهادات شما را تشویق میکند که فقط ازیک فروشگاه خاص خرید کنید و پول بیشتری را خرج کنید تا بتوانید امتیازهای بیشتری بگیرید.

دریافت کوپن تخفیف

وقتی کوپنهای تخفیف را میبینیم، فکر می کنیم که اجناس را ارزانتر میخریم، اما اغلب اوقات ما از قیمت اصلی بی اطلاعیم و ممکن است بیشتر از تخفیفی که می گیریم بابت اجناس پول پرداخت کنیم.

۷۰٪ تخفیف

این تخفیف ها باعث میشود شما برای کنجکاوی وارد آن فروشگاه شوید.اگر دقت کرده باشید بیشتر اجناس قیمت معمولی دارند و اقلامی که تخفیف خورده اند در پشت فروشگاه قرار دارند. جستجو کردن اجناسی که قیمت آن تخفیف خورده است ،شما را وسوسه می کند که اجناس دیگر هم بخرید .

ارسال رایگان

هزینه حمل و نقل، بسیاری از مردم را از خرید آنلاین منصرف می کند. پیشنهاد ارسال رایگان در صورت خرید بالاتر از یک مبلغ باعث میشود شما چیزهایی را به سبد خرید خود اضافه کنید که به آن نیاز ندارید.

قیمت گذاری روانشناختی

قیمت هایی مانند ۱۹۹ از لحاظ روانشناختی باعث می شود که در ذهن خودمان کالا را زیر ۲۰۰ تشخیص دهیم . زیرا بصورت روانی ما ترجیح می دهیم ،جزئیات را نادیده بگیریم. در واقع استفاده از اعداد فرد برای قیمت گذاری یک ترفند بسیار رایج است.

مکان وسایل ضروری

قرار دادن وسایل ضروری درانتهای فروشگاه، باعث میشود تا در کل فروشگاه قدم بزنید و چیزهایی که نیاز ندارید هم بخرید.

لوازم جانبی

گاهی هنگام خرید لوازم خصوصا تلفن همراه به شما پیشنهاد می کنند که لوازم جانبی آن را برای کارایی بیشتر دستگاه تهیه کنید . این پیشنهادها شما را وسوسه میکند که لوازمی بخرید که اصلا به آنها نیازی ندارید.

دفعه بعد که دراین موقعیت ها قرار گرفتید و چیزی پر زرق و برق دیدید، از خودتان بپرسید که آیا واقعاً به آن نیاز دارید یا خیر.