به گزارش سایت طلا، سیتروئن C4 X رونمایی شد. مثل برادر بزرگتر یعنی C5 X این خودرو حاصل ترکیب چند کلاس بوده و از طراحی منحصر بفردی برخوردار است. در واقع سیتروئن C4 X با ترکیب مزایا و جذابیتهای یک کراساوور با استیشن، سدان و حتی هاچبک میخواهد جایگزینی مناسب برای هر کدام از آنها باشد!
حتما در جریان هستید که مدلهای سدان، استیشن و حتی ونها رو به مرگ بوده و روز به روز از شمار مشتریان آنها کاسته میشود. در عوض کراساوورها در کانون توجه قرار گرفته و با اقبال خریداران روبرو شدهاند. همین موضوع باعث شده خودروسازان خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و دست به اقدامات غیرمنتظره بزنند. دو مدل C4 X و C5 X و همچنین نسل جدید پژو 408 سه مثال عینی برای این امر هستند.
بطور کلی C4 X را باید نسخه سیتروئنی از پژو 408 جدید دانست. این خودرو با 4600 میلیمتر طول، کمی بزرگتر از C4 استاندارد و کوچکتر از C5 X است. این اتومبیل خاص فرانسوی از نظر فاصله محوری 2670 میلیمتر طول دارد که دقیقا با C4 برابر است. عرض و ارتفاع آن نیز به 1800 و 1525 میلیمتر میرسد.
با چنین ابعادی C4 X در مقایسه با همزاد پژویی خود، کمی کوچکتر و اندکی مرتفعتر است. این تفاوت در ابعاد کاهش حجم قسمت بار را به دنبال داشته، طوری که گنجایش این قسمت در سیتروئن C4 X برابر با 510 لیتر و در پژو 408 برابر با 536 لیتر است. این خودرو ضریب درگی برابر با 0.29 دارد.
در برخی بازارهای مهم اروپایی، مثل آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا، C4 X با پیشرانه تمام الکتریکی نیز به فروش خواهد رسید. این نسخه ë-C4 X نامگذاری شده و از پک باتری 50 کیلووات ساعتی بهره خواهد برد. با اتکا به این پک و بر اساس استاندارد WLTP، سیتروئن ë-C4 X قادر خواهد بود تا 224 مایل یا 360 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند.
طبق اطلاعات موجود، سیتروئن ë-C4 X نیروی خود را از یک موتور برقی با 136 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور دریافت میکند. در صورت انتخاب حالت رانندگی اسپرت، این موتور در عرض 9.7 ثانیه سرعت ë-C4 X را به 100 کیلومتر در ساعت میرساند. حداکثر سرعت آن هم 93 مایل یا 150 کیلومتر در ساعت است.
ناگفته نماند سیتروئن C4 X همانند دیگر محصولات کمپانی با طیف متنوعی از پیشرانههای دیزلی و بنزینی نیز قابل انتخاب خواهد بود. این خودرو در اسپانیا و کارخانه گروه استلانتیس در مادرید تولید خواهد شد.