چگونه در مکالمات جذاب باشیم؟

داشتن مهارت روابط اجتماعی یک هنر است. چه با مردم خوب باشید یا نه.

خبر را برای من بخوان

داشتن مهارت روابط اجتماعی یک هنر است. چه با مردم خوب باشید یا نه، اگر بتوانید این هنر را یاد بگیرید و به آن مسلط شوید، نه تنها تعاملاتتان بهتر میشود، بلکه به این ارتباطات علاقه مند هم میشوید.

سایت طلا، در این مقاله نکات کلیدی برای شما آورده است که با کمک آن می توانید در تعاملات و ارتباطات بین فردی موفق بشوید.

1. راحت باشید

آیا تا به حال با یک فرد خجالتی، ترسو یا ضد اجتماعی برخورد داشته اید؟ صحبت کردن با آنها، شما را ناراحت می کند. وقتی با مردم در تعامل هستیم، نشانههای غالب شخصیت آنها روی ما نفوذ میکند. یک فرد خجالتی با صدای لرزان که در مکالمه دچار لکنت زبان می شود ، روی تعاملات شما هم اثر میگذارد.

راحت باشید . انجام دادن این کارها نه تنها به شما احساس راحتی میدهد( نشستن و عقب دادن شانه ها، صدا و لحن آرام ) بلکه به دیگران هم احساس راحتی می دهد. احساسات ما مسری هستند. ما دوست داریم در اطراف افراد راحت و با اعتماد به نفس باشیم زیرا میخواهیم احساسات مثبت آنها را دریافت کنیم.

2. شوخ طبعی

بهترین و خنده دارترین شوخی ها زمانی مطرح میشود که یک شخص با صراحت و صادقانه چیزهای غیرمنتظره ای را می گوید و ما غافلگیر می شویم. عدم صداقت و تظاهر برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران خسته کننده است. این تصور اشتباه است که برای دوست داشتنی بودن باید تاثیرگذار باشیم و همه چیز را عالی انجام دهیم.

کسی که بیش از حد سختگیر است، آزاردهنده است. مردم باید بتوانند با شما شوخی کنند و از این نترسند که شما آن را بد برداشت کنید.

4. شیطنت و بازیگوشی

بازیگوشی و نقاط ضعف شما نباید باعث شود که روحیه شما تضعیف شود. همه ما دوست داریم در کنار افرادی باشیم که خودشان را خیلی جدی نمیگیرند، بازیگوش و خنگ هستند و میخواهند به روش های مختلف با شما ارتباط برقرار کنند.

5. تکان دادن سر، ساده اما مهم

افراد دوستداشتنی غیرکلامی ، احساسی و صبور هستند . آنها اغلب با تکان دادن سرابراز وجود میکنند. تکان دادن سر یکی از راهبردهای موثر ارتباطی است که ما به آن زیاد توجه نمی کنیم .تکان دادن سر بدون کلام به دیگران می گوید: «می شنوم. من با شما موافقم. ادامه بدهید."

6. از علاقه طرف متقابل به نفع خودتان استفاده کنید

ما فکر می کنیم که وقتی از کسی خوشمان می آید، او می داند که دوستش داریم. اما در بیشتر موارد، اینطور نیست. اگر به اندازه کافی نشان ندهید که دوستشان دارید، آنها تصور میکنند که دوستشان ندارید. ما کسانی را دوست داریم که ما را دوست دارند. بنابراین، اگر میخواهید غیر مستقیم به کسی بگویید که دوستش دارید باید ترس از طرد شدن را کنار بگذارید.

فقط یک تعریف ساده در مورد لباس و هرچیز دیگری، راه خوبی است که نشان بدهید به انتخاب های او احترام می گذارید و دوستش دارید.