سایت خبری طلا

فلز زرد همچنان به افت خود ادامه می دهد + تحلیل فنی

منبع: fxstreet


بیش از یک هفته است که طلا درگیر یک روند نزولی شده و نمودار قیمت آن همچنان در قلمرو قرمز قرار دارد. با وجود اینکه فلز زرد امروز صبح رشد اندکی از خود نشان داد، در ادامه روز بار دیگر افت کرده و همچنان به مسیر کاهشی خود ادامه می دهد.


به گزارش سایت طلا، قیمت طلا از هفته گذشته تا به امروز از بالای 1800 دلار افت کرده و در حال حاضر پایین تر از 1750 دلار قرار دارد. در لحظه نگارش این متن قیمت هر اونس طلا در بازار های جهانی 1836 دلار می باشد که افت 2 دلاری را نشان می دهد.

مهم ترین عواملی که باعث کاهش قیمت طلا طی روز های گذشته شده است را می توان افزایش قابل توجه ارزش شاخص دلار آمریکا و از طرف دیگر افزایش بازده خزانه داری ایالات متحده دانست که به عنوان باد مخالف اصلی برای فلز زرد عمل می کند.

افزایش تورم ایالات متحده آمریکا و ترس از رکود که در کنار آن ایجاد شده است می تواند باعث تشدید روند نزولی طلا شود. سرمایه گذاران نگران این هستند که فدرال رزرو برای کنترل تورم همچنان به افزایش نرخ بهره خود ادامه دهد که در نتیجه آن فروشندگان بیشتری وارد بازار طلا خواهند شد.

با این حال این هفته قرار است که داده های اقتصادی مهمی از جمله فروش خانه های جدید ایالات متحده منتشر شود که برای سرمایه گذاران اهمیت بسیاری خواهد داشت. مهم تر از آن سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو در روز جمعه خواهد بود که می تواند سیاست های این بانک را برای فعالین بازار مشخص تر کند.

از منظر فنی قیمت طلا در کانال نزولی 1721 تا 1745 دلار قرار دارد. با این حال قرار گرفتن شاخص RSI در محدوده فروش بیش از حد می توان امیدی برای خریداران باشد تا قیمت طلا بار دیگر افزایش پیدا کند. البته باید توجه داشت که طلا برای اینکه صعودی شود نیاز دارد تا از مقاومت کلیدی 1750 دلار عبور کند.

از طرف دیگر افت طلا به زیر 1721 دلار می تواند یک روند نزولی جدید ایجاد کند. پایین تر از 1721 دلار حمایت 1711 دلاری قرار دارد که فروشندگان را به چالش می کشد و پایین تر از آن نیز طلا در نقطه 1700 دلار از پشتیبانی قدرتمندی برخوردار است.