کشمکش میان فروشندگان و خریداران در بازار طلا

قیمت طلا روز گذشته یک رشد نسبی به نمایش گذاشت اما با این حال بازار همچنان در دست فروشندگان قرار دارد. در صورتی که طلا امروز نیز روندی رو به رشد داشته باشد، این امکان وجود دارد که کنترل بازار در دست خریداران قرار گیرد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی که روز گذشته تا کانال 1730 دلار سقوط کرده بود، بار دیگر افزایش یافته در محدوده 1744 دلار قرار گرفته است. خریداران برای اینکه کنترل بازار را در دست بگیرند نیاز دارند تا قیمت فلز زرد به بالای 1750 دلار صعود کند.

سرمایه گذاران در حال حاضر در انتظار سخنرانی جروم پاول رئیس بانک مرکزی ایالات متحده (فدرال رزرو) هستند که قرار است در روز جمعه در سمپوزیوم جکسون هول انجام شود. این سخنرانی می تواند سیاست های فدرال رزرو برای آینده اقتصاد را واضح تر سازد.

فدرال رزرو طی ماه های اخیر برای مقابله با تورم شدید آمریکا اقدام به افزایش نرخ بهره کرده است. افزایش نرخ بهره به همراه برخی عوامل دیگر باعث افزایش ارزش شاخص دلار شده و به عنوان باد مخالف اصلی برای طلا عمل کرده است.

از منظر فنی، شاخص قدرت نسبی (RSI) که زیر خط وسط قرار دارد در حال حرکت به سمت جنوب است که می تواند نشان دهنده افت بیشتر قیمت طلا طی روز های آینده باشد.

قیمت طلا برای اینکه به روند نزولی خود ادامه دهد نیاز دارد تا از حمایت 1729 دلار سقوط کند. افت پایدار به زیر این نقطه فروشندگان را با حمایت روانی در 1700 دلار مواجه خواهد کرد که کاهش از آن کار ساده ای نخواهد بود.

از طرف دیگر خریداران نیاز دارند تا قیمت طلا بالاتر از 1750 دلار بسته شود. صعود به بالای این نقطه می تواند قیمت طلا را در مسیر صعودی قرار داده و با مقاومت 1760 دلار مواجه سازد. در صورتی که روند صعودی ادامه پیدا کند عبور از مقاومت 1769 دلار برای طلا چالش برانگیز خواهد بود.