نشانه ای از صعود برای بیت کوین وجود ندارد

قیمت بیت‌کوین در بازارهای جهانی کماکان حوالی مرز ۲۰ هزار دلار معامله می‌شود.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،در ساعات نخست معاملات روز دوشنبه بازار رمزارزها شاهد رشد قیمت جزئی بوده و‌ اکثر کوین‌ها در محدوده سبز قرار دارند.

قیمت بیت‌کوین با رشد نیم‌درصدی به ۱۹ هزار و 879 دلار رسید. بازدهی اتریوم، کاردانو، ترون و دوج‌کوین در شبانه‌روز گذشته بین نیم تا ۱.۵ درصد برآورد می‌شود

ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر ۹۸۲.۶۷ میلیارد دلار است كه ۰.۶۶ درصد رشد را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

همچنین حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۱.۱ درصد افزایش یافته و به ۴۹.۱ میلیارد دلار رسیده است.

از طرفی، ۱۳.۹۱ میلیون دلار موقعیت شورت در معاملات آتی بیت‌کوین، در طول ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است.

بیت‌کوین با رشد جزئی به قیمت ۱۹ هزار و ۸۷۹ دلار و اتریوم با افزایش بیش از ۱ درصد به قیمت هزار و ۵۷۶ دلار معامله می‌شوند.

سایر رمزارزهای مشهور مانند دوج‌کوین، شیبا اینو و کاردانو نیز شاهد رشد قیمت بودند

ایسنا نوشت:بیش از ۹ ماه از ثبت بالاترین قیمت بیت‌کوین به ارزش ۶۹ هزار دلار در نوامبر ۲۰۲۱ می‌گذرد و اکنون این ارز دیجیتال به روند نزولی وحشتناک ادامه می‌دهد و هنوز هیچ نشانه‌ای از بهبودی نمایان نشده است. در حال حاضر بازار آرام است اما اقدام قیمتی هفته آینده می‌تواند برای تعیین آینده میان‌مدت بیت‌کوین کلیدی باشد.

با نگاهی به نمودار روزانه در می‌یابیم که قیمت طی چند روز گذشته در محدوده ۱۹ هزار ۵۰۰ تا ۲۰ هزار و ۵۰۰ دلار تثبیت شده است که نشان می‌دهد تمایل چندانی برای حرکت قابل توجه در هر جهتی ندارد و به نظر می‌رسد منطقه پشتیبانی ۲۰ هزار دلاری کنونی، قیمت را حفظ کرده است.

اگر قرار است یک بازگشت صعودی رخ دهد خطوط میانگین متحرک ۵۰ روزه و ۱۰۰ روزه در حدود ۲۳ هزار دلار و سطح مقاومت ۲۴ هزار دلاری مناطق کلیدی هستند که باید مراقب آنها بود زیرا می‌توانند ادامه نزولی را آغاز کنند.

از سوی دیگر، شکست از منطقه ۱۷ تا ۲۰ هزار دلاری می‌تواند برای بازار فاجعه‌بار باشد زیرا در این مورد، کاهش سریع به ۱۵ هزار دلار و فراتر از آن محتمل خواهد بود. این امر بازار نزولی را به‌طور قابل توجهی طولانی می‌کند زیرا شکل‌گیری و انباشت در مرحله پایانی بازارهای نزولی ماه‌ها طول می‌کشد.

در بازه زمانی چهار ساعته، قیمت پس از شکستن به زیر پرچم بزرگ نزولی و سقوط به زیر سطح ۲۱ هزار دلار، در یک الگوی مثلث متقارن در نوسان است. آزمایش مجدد سطح ۲۱ هزار دلار در کوتاه‌مدت قابل پیش‌بینی است زیرا قیمت قبلاً چندین بار از ناحیه پشتیبانی ۲۰ هزار دلار عبور کرده است.

با این حال، بعید است که بازار از سطح ۲۱ هزار دلار عبور کند زیرا عملکرد فعلی قیمت نشان می‌دهد که قبل از ادامه نزولی زیر سطح حمایت ۲۰ هزار دلار تثبیت می‌شود.

شاخص قدرت نسبی یا RSI نیز پس از ثبت واگرایی صعودی در چند روز پیش، نزدیک به سطح ۵۰ درصد است که نشان می‌دهد نه گاوها و نه خرس‌ها کنترل کامل ندارند و حرکت در حال حاضر خنثی است.

انواع ارز دیجیتال هفته قبل دیروز امروز
بیت‌کوین ۱۹ هزار و ۹۰۰ دلار ۱۹ هزار و ۷۸۰ دلار ۱۹ هزار و ۸۹۰ دلار
اتریوم هزار و ۴۶۰ دلار هزار و ۵۵۰ دلار هزار و ۵۸۰ دلار
کاردانو 0.433 دلار 0.494 دلار ۰.۴۹۸ دلار
دوج‌کوین ۰.۰۶۲ دلار ۰.۰۶۲ دلار ۰.۰۶۳ دلار
شیبا ۰.۰۰۰۰۱۲ دلار ۰.۰۰۰۰۱۲ دلار ۰.۰۰۰۰۱۲ دلار
ترون ۰.۰۶۱ دلار ۰.۰۶۲ دلار ۰.۰۶۳ دلار