حراج ۴۰ پورشه ۸ میلیارد تومانی در ایران! + تصاویر

حراج خودروهای خارجی توقیف شده در گمرک رسما آغاز شده اما در میان این چند هزار خودروی باقی مانده در گمرکات خودروهای پورشه ماکان مدل ۲۰۱۷ هستند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، حراج خودروهای خارجی توقیف شده در گمرک رسما آغاز شده اما در میان این چند هزار خودروی باقی مانده در گمرکات خودروهای پورشه ماکان مدل ۲۰۱۷ هستند. گرانترین و خاص ترین خودروهای باقی مانده در گمرک . خودروهایی با قیمت روز بین ۸ تا ۹ میلیارد تومان که همین حالا هم تعداد زیادی از آنها در خیابان های تهران وجود دارد. اما این ماشین چه ویژگی های فنی دارد؟ با این خودرو آشنا شویم.

از جمله خودروهایی که در مدل‌های مختلف در ایران حضور دارند و محبوب به شمار می‌روند، پورشه است. این خودرو که از فعالیت آن سال‌ها می‌گذرد، توانسته سهم نسبتا زیادی در بازار داخلی ما داشته باشد. در واقع علاوه بر ثروتمندان که غالب آنها پورشه‌سوار هستند، عموم مردم هم تصور می‌کنند که پورشه گران ترین نوع خودروی بازار است.

در میان تمامی پورشه‌هایی که در بازار وجود دارد، پورشه ماکان محبوبیت بیشتری دارد و در دو مدل پایه اس و توربوشارژ راهی بازار شده است. این دو مدل در نوع پیشرانه خود با یکدیگر تفاوت دارند، اما در کل هر دو به یک اندازه محبوب هستند، زیرا امکانات و مشخصات دیگر آنها یکسان است؛ البته به علت همان یک تفاوت قیمت این دو مدل بسیار تفاوت دارد.

در میان کراس اوورهایی که در بازار ایران وجود دارند، یکی از بهترین‌ها همین پورشه ماکان است، زیرا به سیستم تعلیق و سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده و در بخش فرمان نیز عملکرد سریع و خوبی دارد. مدل پایه این خودروی گران قیمت مجهز به پیشرانه ۳ لیتری خورجینی است و می‌تواند حداکثر قدرت ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۴۶۰ نیوتن‌متر را تولید کند. مجموع قوای محرکه این پورشه توسط جعبه دنده ۷ سرعته به چهار چرخ آن انتقال داده می‌شود.

در زمینه شتاب صفر تا صدی نمی‌توان گفت عملکرد چندان خوبی را شاهد هستیم، زیرا دیگر خودروهای این فهرست ما را پر توقع ساخته، اما در کل پورشه ماکان می‌تواند در عرض ۶.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. اما در مدل توربو و گران قیمت‌تر این خودروی کراس اوور شاهد حضور پیشرانه ۶.۳ لیتری هستیم که پتانسیل تولید حداکثر قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر را دارد.

شتاب صفر تا صد این نسخه به علت برخورداری از پیشرانه قوی‌تر و توربو، ۴.۴ ثانیه است و همین باعث شده تا پورشه ماکان توربو، ملقب به سریع ترین کراس اوور بازار شود. در بخش سیستم جعبه دنده تفاوتی میان مدل پایه و توربو دیده نمی‌شود.