اجرایی نفس گیر از برترین ویولونیست جهان در کودکی + ویدیو

«جاشوا بل» بهترین نوازنده‌ ویولن دنیاست. ۵۴ساله است. زمانی که پنج‌ساله بود با بستن نخ‌های نایلونی به دستگیره‌ کشو نواختن موسیقی را آغاز کرد و مادرش برایش ویولن خرید. در چهارده‌سالگی تک‌نواز ویولن ارکستر فیلادلفیا شد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، «جاشوا بل» بهترین نوازنده‌ی ویولن دنیاست. ۵۴ساله است. زمانی که پنج‌ساله بود با بستن نخ‌های نایلونی به دستگیره‌ کشو نواختن موسیقی را آغاز کرد و مادرش برایش ویولن خرید. در چهارده‌سالگی تک‌نواز ویولن ارکستر فیلادلفیا شد.

جاشوا بل (Joshua Bell) متولد نهم دسامبر سال 1967، یک ویولونیست آمریکایی است. پدر و مادرش هر دو روانشناس بودند. هنگامی که یک کودک چهار ساله بود، مادرش متوجه شد که او تعدادی نخ پلاستیکی را به دستگیره های کشوی لباسش وصل کرده و آهنگ هایی را که مادرش با پیانو می نوازد تقلید می کند. در آن زمان والدین او برایش یک ویولن با اندازه ای مناسب یک کودک پنج ساله خریداری کردند و به این ترتیب او فراگیری موسیقی را از همان سن، به صورت جدی آغاز نمود.

بل در سن چهارده سالگی، به عنوان تک نواز ویولن در ارکستر فیلادلفیا به رهبری Riccardo Muti فعالیت حرفه ای اش را آغاز نمود. سپس در مدرسه موسیقی ژاکوب دانشگاه ایندیانا (Jacobs School of Music Indiana University) در رشته ویولن به تحصیل پرداخت. در سال 1985 به عنوان اولین حضورش در Carnegie Hall همراه ارکستر سمفونیک St Louis ویولن نواخت و تا کنون با بسیاری از ارکسترها و رهبران بزرگ موسیقی همکاری داشته است.

لازم به ذکر است روز 12 ژانویه 2007 به ابتکار واشنگتن پست ، جاشوا بل ، یک روز صبح به صورت ناشناس ، در متروی واشنگتن ایستاد و 6 قطعه از بهترین قطعات باخ رو نواخت . این آزمایش با دوربین مخفی، روی نوار ، ذخیره می شد ، در مدت این 45 دقیقه ، 1097 نفر با عجله و سرعت از جلوی بل عبور کردند.

از بین این تعداد ، فقط چند نفر لحظه ای توقف کردند و به صدای ویولون او گوش دادند و از بین این تعداد ، فقط یک نفر اونو شناخت. کسی که بیشتر از همه به این ویولون زن توجه کرد ،کودکی سه ساله بود که مادرش اونو کشان کشان و با عجله از جلوی نوازنده دور کرد . این صحنه، توسط چندین کودک دیگر نیز به همان ترتیب تکرار شد و والدین‌شون بلا استثنا برای بردن شون به زور متوسل شدند.

در مدت 45 دقیقه نواختن ، 20 نفر بدون اینکه بایستند ، 32 دلار و 17 سنت به جاشوا بل انعام دادند که 20 دلار از این مبلغ رو همون خانمی داد که این نوازنده ی معروف رو شناخته بود .

وقتی که ویولون‌زن از نواختن دست کشید و سکوت بر همه جا حاکم شد، نه کسی متوجه شد ... نه کسی اونو تشویق کرد ، و نه کسی اونو شناخت.

جالب اینکه جاشوا بل ، دو شب قبل همین قطعات رو در یکی از تئاترهای شهر بوستون نواخته بود ، تمام بلیطهای این کنسرت از قبل پیش فروش شده بود و مردم به طور متوسط بابت هر بلیط 100 دلار پرداخته بودند !

نتیجه تحقیق این بود که: ما در شرایط معمولی و ساعات نا‌مناسب، قادر به مشاهده و درک زیبایی نیستیم!