به گزارش سایت طلا، گروه صنعتی ایرانخودرو صبح امروز (سهشنبه) در مراسمی دومین محصول جدید خود در سال ١۴٠١ (پروژه TF۲۱) را رونمایی کرد.
این پروژه با دستور مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، پس از بازدید رئیس جمهوری از گروه صنعتی ایرانخودرو و صدور فرمان هشت بندی که یکی از مضامین آن به توسعه محصولات جدید تاکید دارد، کلید خورده است.
طبق تاکید این مدیر صنعتی برنامهریزی شد تا در کنار توسعه محصول ریرا که در سال ١۴٠١ رونمایی شد، در سگمنت دیگری اقدام به تولید محصول شود.
محصول پروژه TF۲۱ در کلاس ابعادی B تولید خواهد شد که جانمایی سرنشین از اولویتهای این پروژه است که با هدف حرکت به سمت پلتفرمهای جدید و بهروز و مطابق استانداردهای ٨۵گانه تعریف و تدوین شده است.
گفتنی است محصول پروژه TF21 موفق به پاس کردن استاندارد ایمنی حفاظت از عابر پیاده در برخورد هم شده که استاندارد روز اروپا محسوب میشود.
امکانات ایمنی و رفاهی خودروی TF21 در زمینه امکانات ایمنی، فراتر از انتظار ظاهر شده و دارای تجهیزاتی اعم از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، پایش فشار باد تایرها TPMS، راهنمای تعویض دنده (سیستم GSI)، سنسور نور و سنسور باران است. بدین ترتیب TF21 به خوبی قادر به رقابت با رقبای مطرح وارداتی هم رده در بازار ایران است.
از جمله دیگر تجهیزات مدل لوکس خودروی TF21 میتوان به رینگ آلومینیومی 15 اینچی، غربیلک فرمان با پوشش چرمی به همراه کلیدهای کنترلی روی فرمان، فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی هفت اینچی و سیستم ورود بدون کلید Keyless اشاره کرد.
مشخصات فنی خودرو TF21 به پیشرانه آشنای TU5 پلاس مجهز بوده که یک موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ تنفس طبیعی با حجم دقیق 1587 سی سی است.
این پیشرانه قادر به تولید 110 اسب بخار قدرت در دور 6000 و بیشینه گشتاور 150 نیوتن متر بوده که این توان توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت تیپ ترونیک و همچنین گیربکس دندهای پنج سرعته به چرخهای جلو منتقل میشود. البته ایران خودرو قصد تولید خودرو TF21 با گیربکس شش سرعته دندهای را هم در آینده دارد.
بدین ترتیب پیشرانه TF21 یکی از محبوبترین پیشرانههایی بوده که روی خودروهای تولیدی نصب شده است.
از جمله مزایای پیشرانه TU5P میتوان به مصرف سوخت کم، آلایندگی پایین، صدا و لرزش کم، دوام بالا، تعمیر آسان و فراوانی تعمیرکار و قطعات اشاره کرد.
در پروژه TF21، طراحی استایل ظاهری خودرو بر عهده واحد طراحی صنعتی معاونت تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو بوده است. ضمن اینکه طراحی همه قطعات تزیینی خارجی و داخلی نیز با استفاده از توان مرکز تحقیقات، ظرفیت تامین کنندگان سطح یک شرکت ساپکو و مشاوران خارجی در دست انجام است.
برای تولید بدنه، ساخت قالبهای بدنه و ایجاد خط جدید بدنه سازی اقدام شده و قرار است از ظرفیتهای موجود سالنهای مونتاژ جهت تولید این خودرو استفاده شود. همچنین استفاده حداکثری از تجهیزات و امکانات موجود در فرایند صنعتی سازی به منظور دستیابی به حداقل هزینه کرد د ر دستور کار قرار گرفته است.
لازم به ذکر است در این پروژه برای نخستین بار رویکرد سیستم محور برای انتخاب تامین کنندگان (Tiering) در دستور کار شرکت طراحی و مهندسی تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) قرار گرفته است. این اقدام گامی بزرگ در راستای دستیابی به اهداف قیمتی منطقی و سودآوری پایدار در عرضه محصول خواهد بود.