مرد اسپانیایی در حال سفر به جام جهانی در ایران ناپدید شد

این کوهنورد باتجربه، چترباز سابق و هوادار پرشور فوتبال، سانتیاگو سانچز ۴۱ ساله، آخرین بار در عراق دیده شد.

خبر را برای من بخوان

یک مرد اسپانیایی که برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از مادرید به دوحه می آمد ، از روز پس از ورودش به ایران، ناپدید شده است.

این کوهنورد باتجربه، چترباز سابق و هوادار پرشور فوتبال، سانتیاگو سانچز ۴۱ ساله، آخرین بار پس از پیاده روی در ۱۵ کشور و اشتراک گذاری سفر خود در یک حساب اینستاگرام در ۹ ماه گذشته، آخرین بار در عراق دیده شد.

خانواده سانچز گفتند: ما تا یک روز پس از عبور او از مرز عراق و ایران، از او با خبر بودیم.

مادر او، سلیا کوگدور گفت: ما نگران اوهستیم و نمیتوانیم کاری انجام بدهیم.

آنها آخرین پیام صوتی را که پسرشان در صبح آن روز برایشان فرستاده بود، که وارد ایران شده بود، با خبرنگاران در میان گذاشتند . او در این پیام صوتی در مورد برنامه‌های آینده‌اش صحبت می کرده است. او گفته که باید ۱۷۰۰ کیلومتر به جنوب ایران برود تا به بندرعباس برسد.

این ماجراجوی اسپانیایی توضیح داده است که قصد دارد فردا به تهران، پایتخت ایران برود، زیرا یک شبکه تلویزیونی می خواهد با او مصاحبه کند. او گفته بود که مقصد بعدی او بندرعباس است، بندری در جنوب ایران که در آنجا میخواهد با قایق به قطر برود. اما پدر و مادرش گفتند که قبل از رسیدن او به تهران دیگر با آنها در تماس نبوده است.

پدر و مادر او گفتند که بعد از چند روز نگرانی و بی خبری از او ما پس از ۸ یا ۹ روز، تصمیم گرفتیم که ناپدید شدن او را گزارش کنیم.

وزارت امور خارجه اسپانیا اعلام کرد که اطلاعاتی در مورد سانچز ندارد و سفیر اسپانیا در تهران در حال رسیدگی به این موضوع است. این اولین باری نبوده که سانچز به ایران می آمده. در سال ۲۰۱۹ او همین مسیر را برای رسیدن از مادرید به عربستان سعودی طی کرده است.

سانچز قصد داشت با یک خانواده ایرانی در شهر کردنشین مریوان ملاقات کند. خانواده ایرانی که پست های سانچز را در اینستاگرام دیده بودند، از آمدن او خوشحال بودند و به او پیشنهاد داده بودند که میتواند مهمان آنها باشد. اما او قبل از رسیدن به تهران ناپدید شده است.