عقبگرد قیمت‌ها در بازار ارز دجیتال

در ساعات نخست معاملات روز یکشنبه، بیت‌کوین و بازار رمزارزها شاهد افت بوده و‌ اکثر کوین‌ها در محدوده قرمز قرار دارند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، بیت‌کوین در شبانه‌روزگذشته برای فتح کانال ۲۱ هزار دلار تلاش کرد، اما موفق نبود و تا نیمه محدوده ۲۰ هزار دلار عقب رفت.

ارزش بیت‌کوین در حال حاضر بالاتر از خط ارزنده ۲۰هزار دلار باقی مانده و دوج کوین نیز از زمانی که خرید توییتر توسط ایلان ماسک رسمی شد، در مقیاس هفتگی به میزان سه رقمی افزایش یافته است.

ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر ۱.۰۱ تریلیون دلار است كه ۱.۸۸ درصد رشد را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

همچنین حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۱.۱۱ درصد افزایش یافته و به ۷۱.۹۳ میلیارد دلار رسیده است.

از طرفی، ۷.۵۵ میلیون دلار موقعیت شورت در معاملات آتی بیت‌کوین، در طول ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است.

بیت‌کوین با افت حدود ۲ درصد به قیمت ۲۰ هزار و ۵۲۴ دلار و اتریوم با افزایش بیش از ۳ درصد به قیمت هزار و ۵۸۶ دلار معامله می‌شوند.

در این بین دوج‌کوین اصلاح قیمت بیش از ۱۳ درصد و شیبا اینو افت بیش از ۱۱ درصد را تجربه کردند

به گزارش سایت طلا به نقل از کریپتو، به جرات می‌توان گفت که میم کوین اصلی بهترین عملکرد این هفته را ثبت کرده است تا روز چهارشنبه گذشته، دوج‌ کوین با ۰.۰۷ دلار و بقیه بازار نیز با مشکل مواجه بودند، با این حال در اواخر هفته با انتشار خبر خرید تویتتر توسط ایلان ماسک این روند تغییر کرد.

با توجه به سابقه بین این میلیاردر و میم کوین قیمت با افزایش فوری واکنش نشان داد و منجر به بالاترین قیمت چند ماهه ۰.۱ دلاری شد که دیروز به ثبت رسید. دوج کوین به صعود خود ادامه داد و اوایل امروز برای اولین بار از ماه مه تاکنون به ۰.۱۵ دلار رسید.

با وجود بازگشت به ۰.۱۲۵ دلار، دارایی همچنان روزانه ۱۵ درصد و هر هفته بیش از ۱۱۰ دلار افزایش می‌یابد. بقیه آلت‌کوین‌ها با ضررهای جزئی مسیر بسیار آرامی را طی می‌کنند؛ چنین روندی در مورد اتریوم، ریپل، سولانا و غیره وجود دارد و با توجه به افزایش سود حاصل از دوج کوین، سقف کل دارایی‌های رمزنگاری شده بالای ۱.۱ تریلیون دلار باقی مانده است.

رمزارز اولیه نیز در چند روز گذشته البته به شکلی ساده‌تر از دوج کوین در حال رشد بوده، روز سه‌شنبه به ۲۰هزار دلار رسید و از آن زمان به ارزش‌های قبلی بازنگشته است. تنها نزول به این سطح پس از اعلام جدیدترین افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا بود که بیت‌کوین را از ۲۱هزار دلار به بیش از ۲۰هزار دلار رساند.

با این حال، گاوها توانستند آن سطح را حفظ کنند و ساعاتی بعد یک حرکت دیگر را آغاز کردند که باعث شد برای مدت کوتاهی رمزارز از ۲۱هزار دلار فراتر رود و رکورد جدیدی در ۶ هفته گذشته ثبت شود.

با این حال، مشابه تلاش قبلی، این تلاش شکست خورد و بیت‌کوین از آن زمان چند صد دلار عقب‌نشینی کرده است. در حال حاضر، حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن نزدیک به ۴۰۰ میلیارد دلار است اما تسلط آن بر آلت کوین‌ها اندکی ضربه خورده و به زیر ۳۹ درصد رسید.

انواع ارز دیجیتال هفته قبل دیروز امروز
بیت‌کوین ۱۹ هزار و ۳۳۰ دلار ۲۰ هزار و ۷۶۵ دلار ۲۰ هزار و ۵۳۰ دلار
اتریوم هزار و ۳۴۵ دلار هزار و ۶۲۰ دلار هزار و ۵۸۰ دلار
دوج‌کوین ۰.۰۵۹ دلار ۰.۱۳۳ دلار ۰.۱۲۰ دلار
کاردانو ۰.۳۵۶ دلار ۰.۴۱۷ دلار ۰.۴۰۳ دلار
شیبا ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار ۰.۰۰۰۰۱۳ دلار ۰.۰۰۰۰۱۲ دلار
ترون ۰.۰۶۱ دلار ۰.۰۶۴ دلار ۰.۰۶۲ دلار
ترا کلاسیک ۰.۰۰۰۲۳۶ دلار ۰.۰۰۰۲۳۸ دلار ۰.۰۰۰۲۴۷ دلار