قبل از رزرو هتل حتما این نکات را رعایت کنید

رزرو هتل فقط به انتخاب محل اقامت و پرداخت پول محدود نمی‌شود. شما باید پیش از این کار حتما در مورد خدمات و قوانین هتل موردنظر خود تحقیق کنید. این مساله کمک می‌کند تا پس از ورود به آنجا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، رزرو هتل فقط به انتخاب محل اقامت و پرداخت پول محدود نمی‌شود. شما باید پیش از این کار حتما در مورد خدمات و قوانین هتل موردنظر خود تحقیق کنید. این مساله کمک می‌کند تا پس از ورود به آنجا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

رزرو هتل فقط به انتخاب محل اقامت و پرداخت پول محدود نمی‌شود. شما باید پیش از این کار حتما در مورد خدمات و قوانین هتل موردنظر خود تحقیق کنید. این مساله کمک می‌کند تا پس از ورود به آنجا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

مهم نیست که به سفر کاری می‌روید یا سفر تفریحی، داشتن یک اقامت راحت با کمترین هزینه چیزی است که اغلب ما انتظار داریم. البته، در این میان ممکن است با شرایط ناخوشایندی هم مواجه شویم؛ مثلا صبحانه خوب نباشد یا استفاده از خدمات هتل هزینه‌های اضافی و ناخواسته‌ای برای ما در بر داشته باشد.

به همین خاطر مهم است که بتوانید با کمترین هزینه از بهترین امکانات استفاده کنید و اقامت راحت و خوشایندی را در سفر برای خود رقم بزنید. در همین رابطه، ما چند پیشنهاد برایتان داریم. یعنی در واقع چند ترفند را آموزش داده‌ایم که کاملا کاربردی و مفید هستند و باید پیش از رزرو هتل مدنظر داشته باشید.

بهترین روش برای رزرو اتاق در هتل

۱- پیش از رزرو هتل موردنظر خود، حتما قیمت اجاره آن را در سامانه‌های مختلف چک کنید. برخی از اپلیکیشن‌های خارجی همانند Trivago (برای سفرهای خارجی) بهترین قیمت‌ برای هتل‌های مختلف را دارند. خوب است بدانید که در اکثر مواقع، قیمت‌هایی که در سیستم‌های بوکینگ ارائه می‌شوند از قیمتی که در وب‌سایت اصلی هتل اعلام‌شده کمتر است.

۲- وقتی در سامانه‌های رزرو هتل، قیمت مناسبی پیدا می‌کنید بد نیست با دفتر هتل تماس گرفته و بپرسید که آیا قبول می‌کنند با قیمتی که در سایت X ارائه شده به شما اتاق بدهند یا خیر! در اغلب مواقع هتل‌دارها با این درخواست موافقت می‌کنند زیرا کرایه اتاق به طور مستقیم برای خود آنها نیز مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به این خاطر که دیگر لازم نیست به شرکت‌های واسطه ۱۰ تا ۲۰ درصد از کرایه اتاق را به عنوان کمیسیون پرداخت کنند.

۳- اگر این اولین باری نیست که به هتل موردنظر می‌روید، حتما این مساله را به متصدی پذیرش هتل اعلام کنید. هتل‌دارها از مسافران همیشگی خود بسیار استقبال می‌کنند و ممکن است امتیازات یا امکانات ویژه‌ای برایتان در نظر بگیرند.

۴- شاید همه به این امر واقف نباشند که در بسیاری از هتل‌ها شما می‌توانید اتاق را برای نصف روز یا حتی کمتر رزرو کنید. قیمت اتاق در این حالت کمتر خواهد شد. اما این را بدانید که سیستم‌های رزرو آنلاین چنین امکانی را ندارند و شما باید به صورت تلفنی اقدام به چنین کاری کنید.

ترفندها و فاکتورهای مهم

۱- اگر قصد دارید که زودتر از ساعت ورود یا دیرتر از ساعت خروج به هتل بروید یا از آن خارج شوید، باید از قبل این مساله را با متصدی پذیرش چک کنید و ببینید آیا امکان چنین کاری وجود دارد یا خیر! ساعت چک‌این (پذیرش) هتل‌ها اغلب ۲ بعدازظهر است. تا پیش از این ساعت ممکن است اتاق در اختیار مهمان دیگری قرار داشته باشد.

پس از خروج مسافر هم اتاق به مسافران دیگری کرایه داده می‌شود. بنابراین، بسیار مهم است که حتما پیش از ورود به هتل این مسایل را چک کنید و مطمئن شوید که امکان زود رفتن یا دیر تحویل دادن اتاق را خواهید داشت یا خیر.

۲- شما باید به متصدی پذیرش اعلام کنید که در یک اتاق چند نفر قرار است اقامت داشته باشند و اینکه آیا به تخت بچه نیاز دارید یا خیر. گاهی مردم اتاق یک نفره رزرو می‌کنند اما زوج هستند. در چنین حالتی شما باید هزینه مهمان دوم را نیز پرداخت کنید.

۳- در سفرهای خارجی همیشه باید پاسپورت خود را همراه داشته باشید. البته برخی از هتل‌ها مدارک دیگری همچون گواهینامه رانندگی را نیز قبول می‌کنند. برای اینکه مطمئن شوید چه مدرکی باید همراهتان باشد، پیش از سفر حتما با هتل تماس بگیرید و این مساله را جویا شوید.

۴- اگر سفر داخلی رفته‌اید و مدارک خود را به هر دلیلی در خانه جا گذاشته‌اید، می‌توانید از اعضای خانواده بخواهید تا عکس شناسنامه یا کارت ملی را برایتان ایمیل یا تلگرام کنند. اغلب هتل‌ها به این صورت مسافران را پذیرش می‌کنند. مخصوصا اگر قبلا مسافر آن هتل بوده باشید. اما این را هم مدنظر داشته باشید که بعضی از هتل‌ها چنین مواردی را قبول نمی‌کنند.

۴- یکی از مهم ترین مسائلی که در اقامت در هتل باید به آن توجه کنید انجام اقدامات امنیتی در هتل می باشد. باید مراقب باشید در هنگام ورود و خروج از اتاق کلید را روی درب جا نگذارید و یا حتما چشمی درب را ببندید.

خدمات اضافی

۱- اگر قرار است در روز تولد یا برای ماه عسل در اتاقی اقامت داشته باشید، حتما این مساله را به پذیرش اطلاع دهید زیرا اغلب هتل‌ها در چنین مواقعی یا اتاق مهمان را تزئین می‌کنند یا به او خدمات رایگان یا هدیه می‌دهند.

۲- در مورد تفریحات موجود در هتل تحقیق کنید. مثلا آیا استخر، سونا یا زمین بازی کودکان دارد یا خیر. همچنین قیمت‌های استفاده از هر کدام از خدمات تفریحی را نیز جویا شوید.

۳- برخی از خدمات در هتل‌ها رایگان هستند: تماس تلفنی صبحگاهی برای بیدار کردن مسافر، تماس گرفتن با تاکسی یا رزرو میز در رستوران. دربان هتل هم به طور رایگان اطلاعات لازم در مورد مکان‌های تفریحی شهر یا فروشگاه‌ها و مراکز خرید را در اختیار مهمان‌ها قرار می‌دهد.

۴- در برخی از هتل‌ها این امکانات در اتاق موجود هستند: کیت خیاطی، بخاری قابل‌حمل، کتری و قوری برقی، پنکه، شارژر موبایل، چتر و ….

اگر در هتل‌های ارزان و کوچک قرار است اقامت داشته باشید نباید منتظر چنین خدماتی باشید. برای اینکه مطمئن شوید چه وسایل در هر اتاق ارائه می‌شود بد نیست قبل از سفر با پذیرش هتل تماس بگیرید و این موارد را جویا شوید تا بار اضافه با خود حمل نکنید.

۵- اگر به پتو، ملحفه، بالش یا حوله اضافی نیاز دارید اصلا تعارف نکنید و از هتل بخواهید که در اختیارتان قرار دهد.

غذا

۱- در اکثر هتل‌ها اقامت همیشه با صبحانه است. یعنی هزینه‌ای که هنگام رزرو هتل پرداخت می‌کنید یک شب اقامت و صبحانه را شامل می‌شود. حتما این موضوع را قبل از اقامت در هتل چک کنید که اگر این طور نیست، بتوانید از پذیرش تخفیف بگیرید.

۲- پیش از رزرو هتل حتما در اینترنت نظر مهمان‌های قبلی در مورد کیفیت و نحوه ارائه خوراکی‌ها را بخوانید. در هتل‌های بزرگ، غذاها باید بر اساس استانداردهای مشخصی تهیه و ارائه شوند. اما این مساله در مورد هتل‌های کوچک‌تر خیلی مصداق ندارد. به‌طور مثال، شاید در فهرست خدمات هتل نوشته شده باشد: بوفه غذا. اما وقتی آنجا می‌روید با چند اسنک و فست‌فود ساده مواجه شوید. بنابراین لازم است حتما پیش از سفر در مورد خدمات واقعی هتل تحقیق کنید.

۳- اگر هزینه صبحانه روی اتاقتان حساب شده اما وقت صرف صبحانه ندارید، از بسته‌های آماده صبحانه که هتل‌ها موظف به ارائه آن هستند استفاده کنید. در واقع، شما باید از شب قبل به پذیرش بگویید که در ساعت صبحانه در هتل حضور ندارید تا آنها برایتان بسته را آماده کرده و پیش از خروج آن را تحویلتان دهند.

استانداردهای تمیز کردن اتاق‌های هتل

۱- همه هتل‌ها برنامه تمیزکردن مشخصی دارند. تعویض ملحفه‌ها و تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی و بقیه جاهای اتاق استاندارهای تقریبا ثابتی در سراسر جهان دارد.

۲- به ندرت پیش می‌آید که روتختی‌ها پس از خروج مسافر قبلی تعویض نشوند. اما اگر با چنین صحنه‌ای مواجه شدید، بدون معطلی آن را به پذیرش گزارش دهید.

۳- یکی از استانداردهای هتل‌ها این است که وقتی مهمانی در اتاق هست، آن اتاق باید هر روز تمیز شود. این کار در زمانی که مسافر در اتاق نیست صورت می‌گیرد. اگر شما تمام روز قرار است در اتاق بمانید، خدمات‌چی در اتاق را می‌زند و از شما می‌پرسد که آیا اجازه تمیز کردن اتاق را دارد یا خیر. اگر نمی‌خواهید این کار را بکنید، علامت «مزاحم نشوید» (do not disturb) را پشت در آویزان کنید. در این حالت کسی وارد اتاق نخواهد شد. تا زمانی که این نشانه روی در آویزان باشد، کسی اتاق را تمیز نخواهد کرد.

۴- توجه داشته باشید که خدماتی همچون شستن لباس و اتو کشیدن آن هزینه‌ای اضافه در بر دارند و جزو سرویس اتاق بشمار نمی‌روند. باز برای اطمینان پیشنهاد می‌کنیم پیش از رزرو هتل این موارد را جویا شوید.

۵- روتختی و حوله‌های اتاق‌های هتل باید هر سه تا ۵ روز یک بار (در طول اقامت مسافر) تعویض شوند. البته این قانون برای هتل‌های ۲ و ۳ ستاره است. اما شما می‌توانید درخواست دهید که این ملحفه‌ها هر روز عوض شوند.