به گزارش سایت طلا، آیا میدانید که تهویه فروشگاه، بر تصمیمگیری افراد در هنگام خریدکردن نقش دارد و آنها را به شکلی وادار به خریدکردن میکند؟
بد نیست بدانید دمای سرد داخل مغازه باعث تصمیم گیری احساسی و گرما باعث برخورد تحلیلی میشود!به همین دلیل مغازههای گران قیمت و بزرگ بسیار خنک هستند.
محققان دانشگاه آکسفورد این بررسی را انجام دادند و دریافتند که چگونه دما در محیطهای خرید بر تصمیمگیری افراد هنگام خرید تاثیر میگذارد.
آنها عنوان کردند که دمای کمتر ( سردتر) منجر به این میشود که افراد با تکیه بر احساسات خود تصمیمگیری کنند.
کارشناسان این بررسی را بر اساس تمایل به خرید در مواجه با موسیقی و فیلمهای رمانتیک انجام دادند و دریافتند افراد در هنگامی که دمای محیط، کمتر است با تکیه بیشتر بر احساسات به جای محاسبات، خرید میکنند و بر این باورند که این محصول، آنها را گرمتر خواهد کرد.