سایت خبری طلا

طولانی ترین جنگ تاریخ مربوط به ایران است!

منبع: techrato


جنگ های رومی - فارسی بیش از 680 سال به طول انجامیده است. جنگی که 54 سال پیش از میلاد آغاز و در 628 میلادی به پایان رسید.


به گزارش سایت طلا، جنگ های رومی - فارسی بیش از 680 سال به طول انجامیده است. جنگی که 54 سال پیش از میلاد آغاز و در 628 میلادی به پایان رسید.

جنگ‌های ایران و روم اشاره به مجموعه‌ای از نبردها و کشمکش‌ها میان قدرت‌های جهان رومی-یونانی و جهان ایرانی بود که برای حدود هفت قرن دنیای متمدن روزگاران باستان را تحت تأثیر خود قرار داده بود.

جنگ‌های ایران و روم، سلسله جنگ‌هایی است که بین امپراتوری روم و دو امپراتوری متوالی ایران به نام‌های اشکانیان و ساسانیان به وقوع پیوست. این جنگ‌ها ۷۲۱ سال به طول انجامید. اولین نبرد این جنگ‌ها در ۹۲ سال پیش از میلاد مسیح و با جنگ میان امپراتوری روم و اشکانیان آغاز شد. رومی‌ها پس از پایان جنگشان با اشکانیان، نبردهای خود را با ساسانیان از سر گرفتند. این جنگ با حمله‌ی اعراب در سال ۶۲۹ پس از میلاد پایان یافت. عرب‌ها هر دو امپراتوری روم شرقی و امپراتوری ساسانیان را در هم کوبیدند. طی این جنگ گسترده بین ایرانی‌ها و رومی‌ها، بیشتر قسمت‌های مرزی امن و باثبات بودند اما شهرها، قلعه‌ها و استان‌های نزدیک مرز، به‌طور پیوسته توسط دو امپراتوری یاد شده، محاصره و آزاد می‌شدند. با این حال، جنگ‌های مذکور تاثیرات بسیار بدی بر اقتصاد ایران و روم گذاشت که آنان را در مقابل حملات ناگهانی اعراب بسیار آسیب‌پذیر کرد.