برف به تهران باز می‌گردد/کیفیت هوای تهران در وضعیت قرمز

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: از بعدازظهر روز سه‌شنبه با ورود موج بارشی جدید به استان تهران، افزایش ابرناکی، بارش برف و باران، وزش باد و در ارتفاعات کولاک و پدیده مه تا اواخر روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،مازیار غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: با گذر سامانه بارشی از سطح استان، برای امروز و فردا در ارتفاعات در بعضی ساعات بارش‌های پراکنده برف، وزش باد، کولاک برف و احتمال سقوط بهمن دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی درخصوص فعالیت سامانه بارشی جدید گفت: از بعدازظهر روز سه‌شنبه با ورود موج بارشی جدید به استان، افزایش ابرناکی، بارش برف و باران، وزش باد و در ارتفاعات کولاک و پدیده مه تا اواخر روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران ادامه داد: سه شنبه شب و چهارشنبه بارش ها در نیمه شمالی و شمال شرق استان به شکل برف همراه با پدیده مه خواهد بود و در نیمه جنوبی به شکل باران و برف با شدت کمتری پیش بینی می شود که باعث کاهش دید افقی خواهد شد.

غلامی بیان کرد: برای روزهای پنجشنبه و جمعه در بعضی ساعات وزش باد شدید به‌ویژه در غرب و نیمه جنوبی استان دور از انتظار نیست.

وی لغزندگی جاده ها، کولاک و سقوط بهمن را از مخاطرات این سامانه عنوان کرد و افزود: پرهیز از صعود به ارتفاعات و سفرهای غیرضروری توصیه می شود و درصورت سفرهای ضروری، سوخت کافی، لباس گرم و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان تهران درخصوص میزان بارش برف طی 24 ساعت گذشته تا صبح امروز تصریح کرد: بارش برف در آبعلی 17 سانتی متر، مهرآباد 11 سانتی متر، اقدسیه 11 سانتی متر، شهریار 10 سانتی متر، فرودگاه امام(ره) 3 سانتی متر، فیروزکوه 14 سانتی متر، ورامین 4 سانتی متر و لواسان 19 سانتی متر گزارش شده است.

کیفیت هوای تهران در وضعیت قرمز

ایسنا نوشت:در حالی که تهرانی‌ها از ابتدای بهمن ماه هوای مطلوب تنفس کرده‌اند، هم‌اکنون میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای همه قرار گرفته است.

هم‌اکنون میانگین کیفیت هوای تهران ۱۵۸ با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شرایط ناسالم برای همه قرار دارد این در حالیست که طی روزهای اخیر تهرانی‌ها هوای پاک یا قابل قبول تنفس کرده بودند و۱۵ بهمن‌ماه سومین روز هوای پاک از ابتدای سال ثبت شد.

این روز با شاخص ۴۷ پاک ترین روز سال جاری بوده است. اداره کل هواشناسی استان تهران پیش‌بینی کرده بود که امروز (۲۴ بهمن‌ماه) با توجه به عدم وزش باد قابل ملاحظه و کاهش دمای شبانه از بعد از ظهر افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.