اکنون امیدی به صعود قیمت طلا نیست

در حال حاضر فضای بازارها برای هفته آینده به شدت روی طلا نزولی است

خبر را برای من بخوان

طلا روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد؛ سومین هفته نزولی متوالی قیمتی طلا رقم خورده است و نظرسنجی از تحلیل گران و معامله گران خرد نیز نشان می دهد امیدی به برگشتن ورق حداقل در کوتاه مدت نیست.

به گزارش سایت طلا،در شرایطی که احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا دورنمای طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را تیره‌تر کرده و ارزش دلار را بالا برده است، قیمت طلا تغییر چندانی در روز دوشنبه نداشت.

روز چهارشنبه، فدرال رزرو صورتجلسه آخرین نشست FOMC را منتشر خواهد کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز بدون تغییر در لحظه تنظیم این گزارش 1842 دلار ثابت ماند.

تحلیل گران در حال حاضر مرز 1800 دلاری را به عنوان مقاومت طلا بر می شمارند که امکان حرکت به سوی این مرز نیز وجود دارد. در حال حاضر فضای بازارها برای هفته آینده به شدت روی طلا نزولی است. البته برخی از تحلیل گران هستند که در این فضای ناامیدی نسبت به قیمت طلا بر این باورند که نااطمینانی اقتصادی در بلند مدت می تواند به داد طلا برسد.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد، اما می‌تواند جلوی بالا رفتن بیشتر قیمت‌ها و تورم را بگیرد.

اطلاعات اخیر اقتصادی آمریکا از مقاومت اقتصاد این کشور، افزایش قیمت مصرف‌کننده، بالا رفتن قیمت‌های تولیدکننده و کاهش نرخ اشتغال خبر داده که نگرانی نسبت‌به افزایش بیشتر و طولانی‌تر نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را بالا برده است.

چند تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته بر لزوم افزایش نرخ بهره جهت پایین آوردن تورم تا هدف دودرصدی بانک مرکزی تاکید کردند.

با انتشار داده های تورمی آمریکا مشخص شد که فدرال رزرو مسیر سختی در پیش خواهد داشت.به نظر می رسد پاول و همکارانش در بانک مرکزی ایالات متحده، باید به اقدامات هاوکیش خود ، با قدرت بیشتری ادامه دهند.

بازارهای پولی انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا شاخص نرخ بهره را در ماه مه تا بیش‌از 5 درصد افزایش دهد و این رقم در ماه ژوئیه به 5.3 درصد برسد.

افزایش ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده و تمایل برای آن را پایین آورده است.

قیمت نقره امروز با 0.04 درصد افزایش به 21 دلار و 87 سنت رسید و پلاتین با 0.27 درصد افزایش 923 دلار و 69 سنت معامله می‌شود.

هفته جاری هفته کوتاهی خواهد بود. بازارهای آمریکا در روز دوشنبه بسته خواهند شد.

فصل درآمد با گزارش‌هایی از خرده‌فروشان بزرگ از جمله Walmart و Home Depot ادامه دارد. دیگر شرکت‌های مطرحی که هفته آینده گزارش خود را ارائه خواهند داد شامل Nvidia، Alibaba، Coinbase و Moderna هستند.

هفته جاری برخی از آمار بازار مسکن آمریکا از جمله فروش خانه‌های جدید و موجود در ژانویه به‌روزرسانی خواهد شد.

روز چهارشنبه، فدرال رزرو صورتجلسه آخرین نشست FOMC را منتشر خواهد کرد. روز جمعه، نیز آمار تورم با شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) که معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم است،به روزرسانی می‌شود.