سایت خبری طلا

غول جدید ایران خودرو رونمایی شد + تصاویر و قیمت

منبع: gadgetnews


پیکاپ فوتون G7 بنزینی اتوماتیک – Foton G7 AT جدیدترین وانت دو کابین از شرکت ایران خودرو دیزل است که از نظر ظاهری، تفاوت زیادی با رم آمریکایی و KMC T8 یا فورد رنجر ندارد!


به گزارش سایت طلا، پیکاپ فوتون G7 بنزینی اتوماتیک – Foton G7 AT جدیدترین وانت دو کابین از شرکت ایران خودرو دیزل است که از نظر ظاهری، تفاوت زیادی با رم آمریکایی و KMC T8 یا فورد رنجر ندارد!

نمایشگاه آفرود و تیونینگ شهر آفتاب در آخرین ماه سال ۱۴۰۱، میزبان وانت دوکابین جدید ایران خودرو دیزل بود که در ادامه با مشخصات فنی، قیمت، طراحی ظاهری و کابین داشبورد آن همراه می‌شویم و نهایتا به قیمت، امکانات و آپشن‌های پیکاپ فوتون جی ۷ اتوماتیک بنزینی می‌پردازیم.

معرفی پیکاپ فوتون G7 بنزینی اتوماتیک

این پیکاپ دو کابین 5.3 متری از یک موتور آلمانی با گیربکس ZF بهره می‌برد و قیمت بالای آن باعث می‌شود تا در رده‌ی پیکاپ‌های پرچمدار  قرار بگیرد اما از نظر کیفیت متریال کابین و آپشن‌ها، تفاوت زیادی با دیگر چینی‌های ایرانی ندارد. همچنین KMC T8 و پیکاپ کلوت مکث موتور در کنار آمیکو آسنا توربو شارژ و فوتون تونلند نیو فیس، از شایسته‌ترین رقبای پیکاپ فوتون G7 اتوماتیک بنزینی به حساب می‌آیند. فوتون جی 7 اتوماتیک قرار است ادعای آفرود سواری با محصولات ایران خودرو دیزل را ثابت کند اما آیا در انجام این امر موفق است؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

مزایا

پیشرانه توربو شارژ آلمانی با بازه‌ای مناسب از حداکثر گشتاور (بین دور موتور ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه)

داشبورد جذاب با طرح فیبر کربن و تودوزی طرح چرم

آپشن‌های متعدد مثل رادار نقطه کور، دوربین ثبت وقایع، اتوهلد و …

گیربکس اتوماتیک آلمانی ZF

حضور جشنواره‌ای از سیستم‌های ایمنی و کنترلی مثل ESP, EBD, HDC, VDC, BOS و ….

معایب

سیستم تعلیق فنر تخت در محور عقب

نبود آرام بند برای درب قسمت بار

صندلی‌های نیمکتی در ردیف دوم

فقدان سانروف

کیفیت پایین قطعات

قیمت و شرایط فروش وانت دوکابین فوتون جی ۷ اتوماتیک بنزینی

در حال حاضر نسخه فول آپشن‌ پیکاپ فوتون جی 7 اتوماتیک بنزینی با قیمت کارخانه‌ای 1.7 میلیارد از سوی ایران خودرو دیزل به فروش می‌رسد و پس از ثبت نام، طی یک بازه 3 هفته‌ای به مشتریان تحویل داده می‌شود. هرچند که فعلا طرح فروش جدیدی برای این خودرو از طرف ایران خودرو دیزل ارائه نشده است. البته گفته می‌شود که قیمت پیکاپ فوتون G7 بنزینی اتوماتیک در بازار آزاد، چیزی بین 2.5 تا 3.6 میلیارد تومان خواهد بود. شما می‌توانید شرایط فروش این پیکاپ را از طریق گجت نیوز، پیگیری کنید.

قیمت بالا در بازار آزاد (تقریبا ۳.۵ میلیارد تومان)

این وانت از یک اتاق دو کابین و مستقل از شاسی بهره می‌برد و طراحان پیکاپ فوتون جی ۷ اتوماتیک بنزینی سعی داشته‌اند که تا جای ممکن، این وانت دو کابین را شبیه به محصولات آمریکایی مانند پیکاپ رم و فورد رنجر یا حتی تویوتا هایلوکس طراحی کنند. جلو پنجره این خودرو سرشار از جزئیات ریز و درشت است. برای مثل، هواکش کاپوت از سه بخش جدا تشکیل شده و در میان آن می‌توانید علامت تجاری FOTON با جنس کرومی را ببینید و درست زیر آن، دوربین ثبت وقایع را پیدا کنید.

کابین و داشبورد پیکاپ فوتون G7 بنزینی اتوماتیک در برابر رقبای خود، دست بالاتر را دارد. روکش‌های درب و قسمتی از داشبورد، با تودوزی طرح چرم طراحی شده است اما هنوز می‌توانید پلاستیک خشک را در کابین این خودرو پیدا کنید. بر روی داشبورد پیکاپ فوتون جی 7 اتوماتیک بنزینی ایران خودرو، یک مولتی مدیای 10.25 اینچی با نمایشگر لمسی وجود دارد که علاوه بر کنترل سیستم صوتی، می‌تواند کنترل سیستم تهویه هوای اتوماتیک را هم بر عهده بگیرد و نمای دوربین 360 درجه و دوربین پارک و ثبت وقایع را هم نشان دهد. همچنین تریم طرح فیبر کربن هم این نمایشگر را احاطه کرده است. همچننی کلاستر دیجیتال 7 اینچی هم به همراه عقربه‌های آنالوگ، مجموعه‌ی پشت آمپر را می‌سازد.

بر روی کنسول وسطی هم می‌توانید 3 دکمه مختلف را پیدا کنید که به ترتیب، وظیفه نمایش دوربین 360 درجه، کنترل خودرو در سربالایی و سرپایینی و نهایتا کنترل سیستم پایداری الکترونیکی یا همان ESP را بر عهده دارند. همچنین دکمه چرخان انتخاب حالت حرکت هم دقیقا در این بخش قرار دارد و شامل حالت‌های 2 دیفرانسیل سبک و سنگین و تک دیفرانسیل (RWD) می‌شود.

کابین پیکاپ فوتون جی ۷ اتوماتیک بنزینی در نسخه فول آپشن، میزبان ۶ ایربگ است که چهار عدد از آن‌ها بر روی داشبورد، فرمان و ستون‌ها قرار دارند و دوتای دیگر برای سرنشین‌های ردیف عقب خواهند بود. صندلی راننده هم از تنظیم تمام برقی و گرمکن بهره می‌برد اما صندلی سرنشین جلو، فقط گرمکن دارد و دستی است. اگر صندلی‌های ردیف جلو را تا آخرین حد تنظیم کنید، باز هم فضای کافی برای سرنشین‌های ردیف عقب باقی می‌ماند (اگر قد شما ۱۸۰ سانتی متر باشد، فاصله زانو تا صندلی راننده تقریبا ۳ انگشت خواهد بود).

صندلی‌های ردیف دوم در پیکاپ دوکابین فوتون G7 بنزینی اتوماتیک بیشتر شبیه به نیمکت هستند و آنچنان زاویه ندارند اما شاید حضور دریچه‌های تهویه‌ هوای اختصاصی در این قسمت، حس و حال راحت‌تری را خلق کند.

مشخصات فنی و امکانات و آپشن‌های پیکاپ دوکابین فوتون G7 بنزینی اتوماتیک

در زیر کاپوت این پیکاپ دوکابین می‌توانید یک موتور 4 سیلندر توربو شارژ 2 لیتری (دقیقا 1981 سی سی) را پیدا کنید که 238 اسب بخار قدرت (در دور موتور 5500RPM) و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور (در دور موتور 1750RPM) را به شما تحویل می‌دهد. این موتور از تکنولوژی بورگوارد آلمان بهره می‌برد و اسم دقیق آن، پیشرانه‌ G01-4G20TI5 است. جالب است بدانید که حداکثر گشتاور موتور، از دور 1750 شروع می‌شود تا دور موتور 4000RPM هم در دسترس خواهد بود.

قدرت این موتور، از طریق گیربکس اتوماتیک 8 دنده ZF در حالت 4WD به تمام چرخ‌ها و در حالت RWD به چرخ‌های عقبی منتقل می‌شود. پیشرانه‌ی پیکاپ دوکابین فوتون جی 7 اتوماتیک بنزینی از استاندارد آلایندگی یورو 6 هم بهره می‌برد و سیستم آن از نوع زنجیر تایم است. همچنین باک این خودرو ظرفیت ۷۶ لیتر بنزین را دارد و به ادعای سازنده در هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر (به صورت ترکیبی)، حدودا ۷.۶ لیتر می‌سوزاند.

جمع بندی و نتیجه گیری در مورد وانت دو کابین فوتون جی ۷ اتوماتیک بنزینی

هرچند که این خودرو، ادعای آفرود سواری را دارد اما در محور عقب آن، سیستم تعلیق فنر تخت را داریم که سواری نرم و راحتی را وعده نمی‌دهد. کیفیت متریال استفاده شده در کابین خودرو چنگی به دل نمی‌زند و تفاوت چشم گیری با سایر رقبای چینی حاضر در بازار ایران ندارد. همچنین اگرچه که موتور آن از تکنولوژی آلمانی بهره می‌برد اما همه می‌دانیم که از ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور، نباید توقع زیادی داشته باشیم. به علاوه قیمت وانت دو کابین فوتون جی ۷ اتوماتیک بنزینی در بازار آزاد، حتی از ۳.۵ میلیارد تومان هم فراتر رفته است و همین موضوع، شاید خریداران را به سمت گزینه‌های ارزان‌تر و با امکانات کمتر روانه کند.