۹ حقیقت جالب و خواندنی درباره سفرهای هوایی که کسی از آن خبر ندارد + تصاویر

مهمانداری هواپیما یکی از جالب ترین شغل های دنیا است. آن زنان زیبارو همیشه و در هر موقعیتی خونسرد هستند و لبخند می زنند و همگی کفش پاشنه بلند به پا دارند. اما مهماندارها هم رازهای خودشان را دارند که با مسافران در میان نمی گذارند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، مهمانداری هواپیما یکی از جالب ترین شغل های دنیا است. آن زنان زیبارو همیشه و در هر موقعیتی خونسرد هستند و لبخند می زنند و همگی کفش پاشنه بلند به پا دارند. اما مهماندارها هم رازهای خودشان را دارند که با مسافران در میان نمی گذارند.

۱- مهمانداران هواپیما در ابتدا مرد بودند

اولین مهمانداران هواپیما مرد بودند. اما مثل همیشه یک زن شجاع ورق را به کلی برگرداند، پرستاری به نام الن چرچ. او در سال ۱۹۳۰ نحوه ی کنترل هواپیما را یاد گرفت و به شرکت بوئینگ پیشنهاد کرد به عنوان مهماندار هواپیما مشغول کار شود. بعد از آن دیگر شرکت های هواپیمایی هم تصمیم به استفاده از زنان برای مهمانداری هواپیما گرفتند.

۲- تیک آف و فرود وقت خواب نیست

بسیاری از مردم دوست دارند بعد از سوار شدن به هواپیما و مستقر شدن در صندلی خود، چرتی بزنند. اما مهمانداران هواپیما توصیه می کنند از این کار خودداری کنید. آن ها بسیاری از اوقات مجبور به کمک به این مسافران می شوند چرا که به خاطر تغییر در فشار هوا دچار خونریزی بینی می شوند. به تر است پیش از ارتفاع گرفتن هواپیما آدامس بجوید.

۳- خواب کلید داشتن یک پرواز راحت است

بعد از بلند شدن هواپیما می توانید یک چرت بزنید. خواب بهترین کار برای کسانی است که ترس از پرواز دارند و فرصتی هم برای مهمانداران هواپیما است تا اندکی استراحت کنند. گاهی مهماندارها خود در پروازهای شب شرایط این کار را فراهم می کنند؛ آن ها به عمد سرو غذا را به تعویق می اندازند تا بگذارند مسافران به خواب روند. اگر مسافری خواب باشد، هیچکس او را بیدار نخواهد کرد.

۴- مهماندارها نه پیشخدمت، بلکه دستیار خلبان اند

بسیاری از مردم تصور می کنند کار مهمانداران هواپیما سرو غذا، حفظ تمیزی هواپیما و رسیدگی به خواسته های مسافران است. اما کار اصلی یک مهماندار، چشم و گوش بودن خلبان است که رئیس اصلی هواپیما و مسئول ارائه ی راه حل برای موقعیت های اضطراری حین پرواز است. مهمانداران هواپیما بخش های مختلف هواپیما را کنترل می کنند و اگر چیزی رخ دهد، آن را به خلبان گزارش می دهند. مهماندارها هر یک ساعت با خلبان صحبت می کنند تا او را از مرتب بودن همه چیز مطمئن کنند.

۵- تا زمانی که در هواپیما بسته نشود برای مهماندارها خبری از حقوق نخواهد بود

بسیاری از شرکت های هواپیمایی به مهماندارها ساعتی حقوق می دهند. با این حال، تنها ساعاتی که مهماندار در هواپیما سپری می کند، برای این منظور محاسبه می شود. به همین دلیل اگر پروازی تأخیر داشته باشید، خبر خوبی برای مهماندارها نخواهد بود.

۶- کدام صندلی های هواپیما از بقیه بهترند؟

صندلی های انتهایی هواپیما صرفاً امن ترین جای آن نیستند. به این بخش از هواپیما خدمت رسانی بهتری هم صورت می گیرد. دلیلش بسیار ساده است: هر چه که مسافران ممکن است درخواست کنند، در انتهای هواپیما قرار دارد. چه بالش باشد و چه پتوی اضافه، مسافران انتهای هواپیما همیشه همه چیز را اول از همه دریافت می کنند.

۷- چرا همیشه باید به خواست مهماندارها عمل کرد؟

اگر مهمانداری از شما خواست صندلی خود را صاف کنید، باید فوراً این کار را انجام دهید. چرا؟ برای اطمینان از اینکه در حین فرود هواپیما بینی مسافر پشتی تان آسیب نخواهد دید. و اگر به خواست مهماندار عمل نکنید، ممکن است به زور متوسل شود. بعضی شرکت های هواپیمایی مهمانداران خود را به شوکر برقی مجهز می کنند.

۸- از مهماندارها چه کارهای دیگری برمی آید؟

همه ی مهمانداران هواپیما آموزش کمک های اولیه می بینند و آن ها حتی می توانند بچه به دنیا آورند. اما تنها در صورتی از آن ها کمک گرفته خواهد شد که هیچ پزشکی در هواپیما نباشد.

۹- نکات مفیدی که باید بدانید

– هرگز بدون کفش در هواپیما راه نروید. کف هواپیما آلوده تر از چیزی است که تصور می کنید.

– دستشویی هواپیما چندان تمیز نیست. تنها زمانی که واقعاً نیاز بود از آن استفاده کنید و فراموش نکنید حتی بعد از شستن دست هایتان هم یک دستمال مرطوب آنتی باکتریال به آن ها بکشید.

– میز کوچک جلوی صندلی تان که از آن برای غذا خوردن استفاده می کنید ممکن است پیش از شما برای کار دیگری مورد استفاده قرار گرفته باشد. مثلاً بعضی مسافران از آن برای عوض کردن پوشک نوزاد استفاده می کنند. بنابراین با یک دستمال مرطوب آنتی باکتریال میز خود را تمیز کنید.

– اگر دل تان نمی خواهد به دردسر بیافتید، در هواپیما هیچ حرفی در رابطه با تروریسم نزنید. هیچکس از چنین شوخی ای استقبال نمی کند.

– مهمانداران هواپیما می توانند برای هر مشکلی به شما کمک کنند، جز یکی. حتی فکرش را هم نکنید که از آن ها نخ و سوزن برای یک دوخت و دوز مختصر بخواهید. هیچ یک از خدمه ی هواپیما در پرواز چیزی نمی دوزد. این یک خرافه ی حرفه ای است.

– سعی کنید در هواپیما نوشابه رژیمی درخواست نکنید. ریختن آن در لیوان بسیار دشوار است چون به دلیل گاز زیادش حباب زیادی هم تولید می کند.

– مهمانداران هواپیما طی پرواز وقت آزاد کمی دارند. به همین دلیل بسیار قدردان تان خواهند شد اگر برای درخواست یک لیوان آب خودتان شخصاً پیش آن ها بروید. فرصت خوبی هم برای کش و قوس دادن به پاهایتان خواهد بود.