شما دعوتید به بازدیداز نمایشگاه طلاوجواهر تبریز
11 روز و 17 ساعت و37 دقیقه
من می آیم فرم ثبت نام آنلاین
گزارش آگهی

باشگاه مشتریان چگونه کسب‌ و کارتان را متحول می‌کند + ثبت نام با کد پیامکی

برای افزایش اعضای باشگاه مشتریان خود به عنوان یک برنامه وفاداری کافی است که از طریق ارسال کد پیامکی به مشتریان، آنها را به ثبت نام در این برنامه ترغیب کنید.

خبر را برای من بخوان

برای افزایش اعضای باشگاه مشتریان خود به عنوان یک برنامه وفاداری کافی است که از طریق ارسال کد پیامکی به مشتریان، آن‌ها را به ثبت نام در این برنامه ترغیب کنید.

برنامه وفاداری باشگاه مشتریان

یکی از راه‌های ایجاد وفاداری در مشتریان، ایجاد باشگاه مشتریان است.شما می‌توانید از طریق ارسال کد پیامکی از مشتریان مختلف خود بخواهید که در این باشگاه ثبت نام کرده و از مزایای حضور در آن بهره مند شوند. در این مطلب شما را با تعریف باشگاه مشتریان، نحوه تأثیرگذاری این باشگاه روی رشد تجارت شما و نحوه ثبت نام مشتریان در این برنامه آشنا می‌کنیم.

باشگاه مشتریان چیست؟

در ادبیات بازاریابی دیجیتال، مفهومی به نام «ارزش طول عمر مشتری» وجود دارد که در واقع به میزان سود به دست آمده از یک مشتری در طول خرید از شرکت مورد نظر اشاره دارد. بر این اساس هر چه ارزش طول عمر مشتری بیشتر باشد، به همان میزان کسب سود شما از همان مشتری افزایش می‌یابد. یکی از روش‌های افزایش ارزش طول عمر مشتری، استفاده از باشگاه مشتریان است. باشگاه مشتریان برنامه ای است که طی آن شرکت شما می‌تواند به مشتریان خاص، همیشگی و وفادار خود خدمات و امکانات ویژه ای را ارائه کند.

یک باشگاه مشتریان علاوه بر اینکه می‌تواند منجر به تقویت تعهد مشتریان نسبت به کسب و کار شما شود، فرصت‌های بسیاری خوبی را برای شناخت عمده مشتریان در اختیار شما قرار می‌دهد. فرصت‌هایی که به کمک آن‌ها می‌توانید نیازهای مشتریان را بسنجید و از طریق آن‌ها ارتباط خود را با مشتریان به صورت شخصی سازی شده گسترش دهید.

مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان

مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان

به عنوان یک برند حتماً بارها شنیده اید که مشتریان ثابت شما 60 درصد بیشتر از مشتریان جدید از شما خرید می‌کنند. بنابراین شما باید برای این وفاداری پاداشی برای آن‌ها در نظر بگیرید تا همچنان این دسته از خریداران خود را فعال نگه دارید. باشگاه مشتریان می‌تواند همان پاداشی باشد که مشتریان ثابت شما انتظارش را دارند. از سوی دیگر با داشتن یک استراتژی قدرتمند می‌توانید روی وفاداری باقی خریداران (به عنوان مشتریان جدید) برای انجام خریدهای مکرر حساب باز کنید. پس داشتن باشگاه مشتریان برای هر دو گروه خریداران شما بسیار اهمیت دارد. اما اجازه دهید ببینیم که چنین برنامه ای چه مزایایی دارد.

حفظ مشتری

انگیزه اصلی برای اجرای یک برنامه وفاداری مثل باشگاه مشتریان، این است که مشتریان را به خریداران همیشگی تبدیل کنید. بنابراین داشتن چنین ابزاری می‌تواند باعث ایجاد انگیزه ای قوی در مشتریان برای خرید مکرر از شرکت شما و ایجاد عادت خرید مداوم در آن‌ها شود. جالب است بدانید که چنین برنامه ای می‌تواند 5 تا 10 درصد در رشد درآمد کلی کسب و کارتان مؤثر باشد. از سوی دیگر افرادی که عضو باشگاه مشتریان شما هستند، بین 5 تا 20 درصد بیشتر از سایر مشتریان از برندتان خرید خواهند کرد.

دریافت داده‌های مشتری

زمانی که مشتری به کمک کد پیامکی در باشگاه مشتریان شما ثبت نام می‌کند، قادر خواهید بود که تمامی اطلاعات دریافتی از وی مانند شماره تلفن او را در پایگاه داده‌های خود ذخیره کنید تا در سایر مواقع از آن‌ها بهره مند شوید. اگر در بازاریابی کم تجربه باشید حتماً خواهید پرسید که مزیت این کار چیست؟ در واقع برندهای گوناگون از داده‌های مشتری برای بازاریابی در پلتفرم‌های مختلف آنلاین و آفلاین، ساخت پروفایل مشتریان و تنظیم پیشنهادات خود برای گروه‌های خاصی از مصرف کنندگان استفاده می‌کنند.

کسب اطلاع از مشتری می‌تواند دید کاملی از رفتار او ارائه داده و عادات خرید وی را نمایان کند. در نهایت شما می‌توانید از این اطلاعات به منظور مدیریت موجودی خود، قیمت گذاری کالاها و به طور کلی برنامه ریزی تبلیغاتی بهره مند شوید. نکته جالب در این میان این است که کسب اطلاعات مشتری از طریق برنامه وفاداری می‌تواند داده‌هایی را در اختیار شما قرار دهد که سایر برندها به صورت سنتی حتی تا 30 سال طول می‌کشد که به آن‌ها دست پیدا کنند.

ارزش سبد خرید بیشتر

ارزش سبد خرید بیشتر

شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلف مثل کوپن‌های تخفیفی، بالا بردن امتیاز، ارائه امکانات رفاهی، برگزاری نظرسنجی و دادن جایزه، انگیزه مشتریان را برای خرید بیشتر از تجارت خود بالا ببرید. بر این اساس باشگاه مشتریان می‌تواند به مرور منجر به افزایش تقاضای محصولات یا خدمات شما شود و در نهایت نتایج رضایت بخش تری از سرمایه گذاری روی این برنامه را به دنبال داشته باشد.

کاهش مشتریان بی سود

یکی از مواردی که در باشگاه مشتریان کمتر به آن توجه می‌شود، تعیین مشتریان سودآور و زیان آور است. این حالت باعث می‌شود که با ارائه تخفیف‌های بیشتر و منظم تر بتوانید نرخ مشتریان زیان آور را کاهش داده و در جلب توجه آن‌ها برای خرید بیشتر اقدام کنید. از سوی دیگر عضویت برخی از مشتریانی که خرید کمتری از شما دارند می‌تواند در طولانی مدت برای شما هزینه بردار باشد که با شناسایی آن‌ها در کاهش هزینه اضافه شرکت خود عمل خواهید کرد.

ارتباط بهتر با مشتری

از دیگر مزایای داشتن باشگاه مشتریان برای کسب و کارها می‌توانیم به ارتباط قوی تر با مشتریان اشاره کنیم. زمانی که شما از روش‌های گوناگون سعی در جلب توجه مشتری خود داشته باشید، به او حس ارزشمندی را منتقل خواهید کرد که انگیزه وی را برای خرید بیشتر از شما افزایش می‌دهد. جدا از اینکه می‌توانید به کمک باشگاه مشتریان خود محصولات یا خدمات جدید را معرفی کنید و یا وفاداری مشتریان و کسب سود برند خود را افزایش دهید، قادر هستید که ارتباط مؤثرتری با مشتری ایجاد کنید.

این حالت می‌تواند اعتبار برند شما را در نظر کلیه افراد، خصوصاً کسانی که برای اولین بار با تجارت شما آشنا می‌شوند افزایش دهد. فراموش نکنید که به عنوان صاحب یک کسب و کار در بازار رقابتی و شلوغ امروزی، حتی داشتن یک تغییر کوچک می‌تواند نتایج بزرگ و قابل توجهی را برای شما به دنبال داشته باشد.

نحوه راه اندازی باشگاه مشتریان با کد پیامکی

نحوه راه اندازی باشگاه مشتریان با کد پیامکی

از آن جایی که باشگاه مشتریان به نوعی نشان دهنده ارزش برند و شرکت شماست، پس باید در نحوه راه اندازی آن دقت لازم را داشته باشید. برای داشتن یک باشگاه مشتریان اثربخش، باید قبل از هر چیز با بازاریابان حرفه ای در این زمینه مشورت کنید و از طراحان گرافیک، تولید کنندگان محتوا و برنامه نویسان برای ایجاد برنامه مورد نظر کمک بگیرید. سپس کافی است یک پنل پیامکی مختص به برند خود خریداری کنید و از طریق کد پیامکی از مشتریان مختلف خود بخواهید که در این برنامه ثبت نام کنند. البته برای جلب توجه بیشتر حتماً به نکات مهم برای نوشتن یک متن تبلیغاتی مؤثر مثل کوتاه بودن پیام خود توجه کنید.

برای مثال حین نوشتن چنین پیامکی حتماً این موضوع را برجسته کنید که باشگاه مشتریان تنها به مشتریان ویژه خدمات ارائه می‌دهد. این حالت حس خاص بودن را به مشتری القا می‌کند و وی را برای عضویت در این برنامه بیشتر ترغیب خواهد کرد. البته یکی دیگر از راه‌های ترغیب مشتریان برای ثبت نام در باشگاه مشتریان این است که در زمان خرید از آن‌ها بخواهید که در این برنامه ثبت نام کرده و از مزایای عضویت در آن بهره مند شوند.