وقتی خودرو ترمز برید این گونه متوقفش کنید + ویدیو

بریدن ترمز ماشین یکی از هولناک‌ترین و ناگوارترین ایراداتی است که شاید رانندگان با آن مواجه شوند.حتما این کلیپ آموزنده را نگاه کنید و به اشتراک بگذارید.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، بریدن ترمز ماشین یکی از هولناک‌ترین و ناگوارترین ایراداتی است که شاید رانندگان با آن مواجه شوند.حتما این کلیپ آموزنده را نگاه کنید و به اشتراک بگذارید.

معکوس کشیدن و حرکت محتاطانه به سمت راست جاده
اگر اتومبیل شما دارای کروز کنترل است، ابتدا حتما آن را خاموش و ماشین را از حالت کروز و سرعت ثابت خارج کنید. سپس در خودروهای مجهز گیربکس دستی باید به صورت مرحله به مرحله با معکوس کشیدن و سنگین کردن دنده‌ها از سرعت خودرو بکاهید.

در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک نیز ابتدا دنده را در حالت تیپ ترونیک یا تعویض دستی قرار دارید و سپس به صورت مرحله به مرحله ضریب دنده را سنگین کنید. توجه داشته باشید که نباید به یکباره از دنده‌های سبک به دنده‌های بسیار سنگین رفت؛ چراکه در این حالت احتمال بر هم خوردن تعادل خودرو و سخت شدن کنترل آن وجود دارد و احتمال بروز حادثه افزایش پیدا می‌کند.

از ترمز دستی استفاده کنید
ترمز دستی با درگیر کردن چرخ‌های عقب می‌تواند گزینه مناسبی برای کاهش سرعت خودرو به شمار رود. البته باید دقت کنید که ترمز دستی را به آرامی بکشید تا چرخ‌های عقب به یکباره قفل نشود. زیرا در این حالت قطعا احتمال بروز حادثه و بر هم خوردن تعادل خودرو بسیار بالا می‌رود. سعی کنید ترمز دستی را تا نقطه‌ای بالا بکشید که چرخ‌های عقب با لنت‌ها درگیر شوند اما به طور کامل قفل نباشند. در این حالت ترمز دستی را نگه دارید تا به‌تدریج سرعت خودرو کمتر شود.