به گزارش سایت طلا، از به نقل از رسانه های رسمی چین، قطار سریع السیر مدل CR۴۵۰ نقطه عطفی در فناوری ریلی و قطارهای پرسرعت جهان محسوب می شود.
VID:20230702-491559597.mp4
راهآهن چین حرکت آزمایشی مو فقیت آمیز دو رام از این قطار را روز شنبه در امتداد بخشی از راهآهن فوکینگ تا چیانژو در استان فوجیان در شرق این کشور انجام داد.
به گزارش گلوبال تایمز، این قطار آزمایشی هفته پیش نیز روی پل عبوری از روی خلیج مِیژو با سرعت قطار ۴۵۳ کیلومتر در ساعت مورد آزمایش قرار گرفت. در این آزمایش دو قطار پرسرعت مدل CR۴۵۰ از روی این پل طولانی از روبروی یکدیگر با مجموع سرعت ۸۹۱ کیلومتر در ساعت عبور کردند .
به گزارش سایت طلا، در صورت اجرای پروژه های ریلی پرسرعت در ایران و با توجه به افزایش سرعت قطارهای سریع السیر به ۴۵۳ کیلومتر در ساعت، می توان مسیر ریلی ۹۰۰ کیلومتری تهران تا مشهد را تنها در دو ساعت با ایمنی بسیار بالاتر نسبت به هواپیما ، هزینه به مراتب کمتر و حتی زمان کمتر طی کرد.
ژاپن و فرانسه که بعد از چین ، جزو کشورهای پیشرو در فناوری قطارهای پرسرعت محسوب می شوند، تا به امروز توانسته اند قطارهایی با سرعت ۳۲۰ کیلومتر تولید کنند.
چینی ها با سرعت سرسام آوری در حال توسعه شبکه ریلی پرسرعت در این کشور هستند. چین ایجاد سه هزار کیلومتر شبکه ریلی جدید در این کشور در سال جاری میلادی را در برنامه دارد که ۲۵۰۰ کیلومتر آن شبکه ریلی پرسرعت خواهد بود.
چین درحال حاضر بیش از ۱۵۵ هزار کیلومتر شبکه ریلی دارد که حدود ۴۵ هزار کیلومتر از آن را شبکه های ریلی سریع السیر تشکیل می دهد.