نکاتی جالب درمورد لوگوی برندهای معروف + عکس
لوگوها معرف شرکت ها و برندها هستند و به همین دلیل، از اهمیت بالایی برخوردارند. کمپانی های مشهور، وقت زیادی برای این مسئله صرف می کنند تا لوگویشان بتواند پیام های ویژه ای به مخاطبان منتقل کند.
به گزارش سایت طلا،لوگوها معرف شرکت ها و برندها هستند و به همین دلیل، از اهمیت بالایی برخوردارند. کمپانی های مشهور، وقت زیادی برای این مسئله صرف می کنند تا لوگویشان بتواند پیام های ویژه ای به مخاطبان منتقل کند. اما چه نکات و مواردی باید در نظر گرفته شود تا بتوان بهترین لوگوی ممکن را خلق نمود؟ ما در این مقاله قصد داریم موضوع مورد بحث را بررسی کنیم.
بسیاری از افراد، توجه چندانی به لوگوها ندارند و آن ها را تنها علامتی برای شناسایی برند و یا محصول تولید شده می دانند. این در حالی است که کمپانی های مطرح، با دقت و ظرافت تمام آن ها را طراحی می کنند. بنابراین درونشان اطلاعاتی وجود دارد که از دید مردم پنهان مانده است. ما قصد داریم نکات پنهان در ۱۶ لوگوی مشهور را پیدا کرده و به شما نشان دهیم. در ادامه همراه باشید.
۱- تویوتا
تویوتا ابتکاری جالب به خرج داده و تمام حروف نام کمپانی را در لوگویش قرار داده است
۲- تابلِرون
لوگوی شکلات سوییسی تابلرون، نکات بسیار جالبی درون خود دارد. این علامت علاوه بر داشتن نام شهر «بِرن» (محل ساخت شکلات)، سایه ای از یک خرس را نیز در کوه نشان می دهد. هنگامی که آقای تابلر این شکلات را ساخت، به اهداف صادراتی فکر می نمود و به همین دلیل، نام «تابلر وان» شکلات شماره یک را برای محصول خود برگزید.
3- توردوفرانس
مسابقات توردوفرانس، معتبرترین رقابت دوچرخه سواری دنیاست که هر ساله در کشور فرانسه برگزار می شود. همانطور که مشاهده می کنید، درون لوگوی این مسابقات، یک دوچرخه سوار به چشم می خورد.
4- بیتس
اگر کمی به این لوگو دقت کنید، شخصی را مشاهده می کنید که هدفون بیتس را بر روی گوش خود قرار داده است.
5- فدکس
این شرکت، حروف «E» و «X» را به شکلی کنار هم قرار داده که یک فلش شکل بگیرد و حرکت رو به جلو همراه با بهره وری تداعی شود.
6- کوئیک سیلور
همانطور که مشاهده می کنید، این لوگو نسخه بهینه شده اثر هنری «موج بزرگ کاناگاوا» است.
۷- پینترست
کاملا مشخص است که حرف «P» در لوگو، یک سوزن را نشان می دهد.
۸- آمازون
ظاهرا یک فلش حروف «A» و «Z» را به یکدیگر متصل می کند، اما در واقع لوگو به شما لبخند می زند.
۹- هیوندای
به نظر می رسد نخستین حرف نام این شرکت خودروسازی به عنوان لوگو در نظر گرفته شده، اما آن ها یک مشتری و یک فروشنده را نشان می دهند که معامله موفقی برای خرید و فروش ماشین داشته اند.
10- لیوایز
شکل شلوار در تصویر بالا کاملا نمایان است.
11- ارکستر سمفونیک لندن
اشکالی که مشاهده می کنید، رهبر ارکستر را نشان می دهند.
12- آلفا رومئو
خوروساز ایتالیایی یک مرد در حال خورده شدن را درون لوگویش قرار داده است. علامت قرمز رنگی که مشاهده می کنید، یک صلیب را نشان می دهد که در قرون وسطی، نماد نجابت خانوادگی به شمار می رفته و بسیاری آن را به کار می گرفتند. نماد مرد که در سمت راست قرار دارد، «biscione» نامیده می شود و شکست مسیحیان از کفار را نشان می دهد.
13.لوگوی adidas
آدیداس، یکی از برندهای معروف ورزشی است که مورد توجه عموم مردم در سراسر جهان به خصوص ورزشکاران حرفهای و شناخته شده قرار دارد. همه ما بارها این لوگو را دیدهایم اما شاید چندان به معانی و مفاهیم آن دقت نکرده باشیم. برند آدیداس که از سه خط مورب در کنار یکدیگر تشکیل شده، تصویر یک کوه را به تصویر میکشد که در واقع اشاره به چالشها و فراز و نشیبهای مسیر پیش روی یک ورزشکار دارد.
14.لوگوی APPLE
راب یانوف، طراح لوگوی مشهور اپل درباره طراحی این لوگو گفته است: تعدادی سیب خریده و آنها را در کاسهای قرار داده بودم. یک هفته مشغول کشیدن شکل آنها جهت طراحی لوگویی خاص بودم که یکبار وسط کار، سیبی را گاز زدم و ناگهان متوجه شدم «Bite» (به معنی گاز زدن) همانند اصطلاح بیت «Byte» در کامپیوتر است." و این شد داستان سیب گاز زدهای که سالهاست مشهورترین برند جهان است.
15.لوگوی Sony Vaio sony vaio
یکی از معروفترین برندهای جهانی است که همه ما بارها آن را دیدهایم، دو حرف اول این لوگو یک موج را تشکیل میدهند که نماد آنالوگ است و دو حرف آخر آن نیز شبیه اعداد ۱ و ۰ بوده که نماد سیگنال دیجیتال هستند.
16.لوگوی BMW
با وجود اینکه بسیاری از افراد تصور میکنند قسمت مرکزی لوگوی BMW نماد پرههای هواپیما بوده و به سابقه فعالیت شرکت در فناوری حمل و نقل هوایی اشاره دارد اما باید گفت این لوگو بخشی از پرچم «باواریا» منطقهای در آلمان است که اولین فعالیتهای شرکت از آنجا نشأت آغاز شد.