پشت پرده آهنگ «برادران لیلا» ساسی چیست؟
با وجود آنکه ساسی رد صریحی از خود به جای نمیگذارد اما خود یکی از بازیگردانهای اصلی این پروژههاست که در کنار فرشید حامدی، نقشهراههای مختلفی را طراحی و پیاده میکند.
به گزارش سایت طلا، با وجود آنکه ساسی رد صریحی از خود به جای نمیگذارد اما خود یکی از بازیگردانهای اصلی این پروژههاست که در کنار فرشید حامدی، نقشهراههای مختلفی را طراحی و پیاده میکند.
ساسی با آهنگ برادران لیلا، به دنبال مقاصدی است که درنتیجه یک شکست در کارنامهاش رقم خورده است. او در این سالها کنسرت مستقل چندانی را تجربه نکرد و در برخی اجراها نیز هو شد. تهیهکنندگان ریسک سرمایهگذاری روی این مهره را نمیکنند و موقعیت مردمی وی با ریزش ۲ میلیونی مخاطبانش به خطر افتاده. در چنین شرایطی انتشار یک آهنگ با فرم قدیمی چه پیامی دارد؟
ساسی این روزها دوباره به بازار موسیقی بازگشته و اینبار کمی زودتر، نقشه خود را عملیاتی کرده است. او عادت داشت موزیکویدئوهای پرسروصدایش را در اواسط اسفند راهی بازار کند اما اینبار به دلایلی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، ترجیح داد تا در نیمه نخست آذر، ویدئویش را بیرون دهد تا بتواند برنامهریزیهایش را در آستانه کریسمس به انجام برساند.
ساسی، آهنگ جنتلمن را ۱۵ اسفند ۹۷ منتشر کرد، دکتر را ۱۳ اسفند ۹۸ و تهران، توکیو را در ۱۳ اسفند ۹۹. از اسفند ۹۹ تا به امروز، چند تکتراک بیرون داد که هیچیک از آنها نگرفت. اینکه ساسی در این برهه، اقدام به انتشار تراک برادران لیلا کرده، چند علت دارد:
نخست آنکه بازده مالی این خواننده برای سرمایهگذاران و تهیهکنندگان کنسرتش به شدت افول کرده. ساسی در این سالها، کنسرت مستقل چندانی نداشت و تنها در چند کاباره ۱۰۰ نفره به اجرای برنامه پرداخت. آن اجراهایی هم که در سالنهای بزرگ اجرا کرد، هیچیک مستقل نبوده و همواره به همراه ۲ تا ۳ خواننده به روی سن رفته تا این چند خواننده بتوانند سالن را پر کنند. بنابراین ساسی مجبور بود برای جلب نظر تهیهکنندگان کارهایش، در آستانه کریسمس، آهنگی که طبق قاعده میبایست در اواسط اسفند بیرون میداد را در این روزها منتشر کند. اگر دقت کنید میبینید که ساسی با وجود انتشار این آهنگ نیز نتوانسته اعتماد تهیهکنندگان را جلب کند بهطوریکه کنسرت بزرگ کریسمس او نیز با همراهی ۳ خواننده دیگر و به صورت مشترک برگزار میشود.
ساسی در این سالها، کنسرت مستقل چندانی نداشت و تنها در چند کاباره ۱۰۰ نفره به اجرای برنامه پرداخت. آن اجراهایی هم که در سالنهای بزرگ اجرا کرد، هیچیک مستقل نبوده و همواره به همراه ۲ تا ۳ خواننده به روی سن رفته تا این چند خواننده بتوانند سالن را پر کنند
نکته بعدی، به افول محبوبیت این خواننده در میان طرفدارانش برمیگردد. ساسی در این ۳ سال، تقریبا یک مهره خنثی بود که اتفاقی را رقم نزد. صفحه اجتماعی او، ریزش ۲ میلیونی مخاطب را تجربه کرد و قافیه برای موزیکهای بهاصطلاح سوپرهیت، به نفع رقبای او تغییر پیدا کرد. بنابراین ساسی نیاز داشت تا برای برگشتن به دوران شهرت خود، با همان فرمول قبلی خود، به اجرای برنامه بپردازد. در این فرمول، ساسی به بهرهگیری از یک الهمان سینمایی و یک سوژه تاپ اجتماعی، سعی میکند تا فقر محتوایی ترانه و ملودی را بپوشاند و مخاطب را به لحاظ بصری جذب کند. فرمولی که پیشتر جواب داده و البته که امروز نیز بهخوبی توانسته مخاطبان هدف را جذب کند.
موردی که در این میان باید به آن اشاره کرد اینکه مخاطبان هدف ساسی که عموما تینایجرها هستند، در این سالها گرایشات موسیقایی دیگری پیدا کرده و اقبال بیشتری به خوانندگان رپ تازهوارد پیدا کردهاند که این رویکرد، یکی از اصلیترین دلایلی است که سبب شده تا ساسی، اینبار کاراکتری چون عموقناد را دستاویز قرار داده و برخلاف کارهای دیگرش، از مدلهای برهنه چندانی در موزیکویدئویش استفاده نکند.
تمام این موارد نشان میدهد که ساسی، برای بازپسگیری جایگاهش، به دستوپا زدن افتاده است. او اکنون و پس از خطری که با ریزش فالوئرها و هو شدن در کنسرتهای اخیرش احساس کرده، دستبهدامن روشهای مختلفی برای دیده شدن کرده است. انتشار آهنگ برادران لیلا آنهم ۹ ماه پس از انتشار این فیلم و حالا منتشر کردن روزی ۱۰۰ دابسمش از آهنگ جدید در استوری اینستاگرامش، ازجمله این بازیهایی است که وی در رویای شهرت و محبوبیت، به آنها متوسل شده است.
ساسی دنبال لشکری است که با آهنگش برای او دابسمش تولید کنند. این، جنبه روانی کار است؛ در پسپرده اما او به بونوسهایی فکر میکند که توسط مردم خریداری شده و درصد بالایی از هر خرید، به جیب او و شرکایش میرود
البته فارغ از زندگی شخصی پرچالش و هدف غیرحرفهای که وی با انتشار آهنگش دنبال میکند، بسیاری از طرفدارانش، در جریان فعالیت اصلی وی در سایتهای قمار و شرطبندی قرار گرفتهاند. ساسی این کار را به دو شیوه مختلف انجام میدهد: نخست هلدینگهایی که با رادیوجوان همکاری دارند و این خواننده در یک شراکت ویژه با مدیران این شبکه مافیایی، بخشی از قربانیان را به آن شرکتها یعنی شارکبت که امکان کارتبهکارت ریالی را فراهم کرده، میکشاند. این هلدینگها، بیشتر بر روی پوکربازان حرفهای تاکید دارد و کسانی که بهشکلی حرفهای در این حوزه فعالیت دارند.
بخش دیگر قربانیان نیز از طریق تبلیغات هدفمندی که ساسی از طریق تاسیس گروههایی موسیقی چون اکسبند اهتمام میورزد، جذب میشوند. اکسبند بیشترین میزان هنجارهای اروتیک را در میان خوانندگان فارسیزبان داشته و به شکلی مستقیم تبلیغ لایفاستایل میکند. مخاطبان هدف این پروژه، بیشتر جوانان آماتوری هستند که با اهداف مختلف، قدم در مسیر سایتهای قمار میگذارند و تحتتاثیر کسانی که از آنها تاثیر میپذیرند، به سمت این سایتها سرازیر میشوند.
جالب آنکه ساسی در هر دو حالت، رد صریحی از خود به جای نمیگذارد اما در پشتپرده، یکی از بازیگردانهای اصلی این پروژهها، خود اوست که در کنار فرشید حامدی، نقشهراههای مختلفی را در بازههای زمانی مختلف طراحی و پیاده میکند. روندی که با توجه به شکایت چندده نفر از مالباختگان، این دو را به این نتیجه رسانده که با کمرنگ کردن دامنه فعالیتهای خود در این حوزه، به بازارهای کمریسک دیگر کوچ کنند که در آیندهای نزدیک از آنها نیز رونمایی میشود.
بنابراین نباید به کارهایی چون برادران لیلا، به چشم آهنگهایی فان و درلحظه برای شادی جوانان نگاه کرد. ساسی بهشدت نیاز به دیده شدن دارد و تلاش میکند تا کارهایش، به مدارس، دانشگاهها، سالنهای عروسی و خانههای مردم رسوخ کند. او دنبال لشکری است که با آهنگش برای او دابسمش تولید کرده و برای او بفرستند. این، جنبه روانی کار است؛ در پسپرده اما او به بونوسهایی فکر میکند که توسط مردم خریداری شده و درصد بالایی از هر خرید، به جیب او و شرکایش میرود. این دورویی، سالهاست که توسط بخشی از مردم، درک شده و نه دیگر فریبش را میخورند و نه کارهایش دیگر آنقدر مبتکرانه است که بتواند با پنبه سر ببرد. ساسی این روزها، برای دیده شدن، به دستوپا زدن افتاده است.