سایت خبری طلا

سرمایه گذاران طلا سورپرایز شدند !

منبع: سایت طلا


اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز گذشته منتشر شده بود نشان داد رشد اشتغال در این کشور در ماه نوامبر سریع‌تر از حد انتظار بوده و نرخ بیکاری تا 3.7 درصد پایین آمده است. تاجران حالا منتظر اجلاس سیاستی فدرال رزرو هستند که قرار است در 12 و 13 دسامبر برگزار شود.


به گزارش سایت طلا،پس از انتشار گزارش بازار آمریکا، الاکلنگ‌ طلا و دلار فعال شد. شاخص دلار با گزارش‌های بهتر از انتظار بازار کار آمریکا تقویت شد و طلا به عنوان دارایی رقیب دلار نزولی شد.

گزارش بهتر از حد انتظار بازار اشتغال در آمریکا باعث شد تاجران احتمال کاهش نرخ بهره تا ماه مارس را پایین بیاورند. در نتیجه دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا تقویت شد و قیمت طلا را در روز جمعه تا زیر 2000 دلار پایین آورد.

انتظار می‌رود که پس از کاهش فرصت‌های شغلی و داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد خصوصی که نشان‌دهنده کاهشی در این بخش بود، این قرائت سردی بیشتری را در بازار کار نشان دهد. هرگونه سرد شدن بیشتر در بازار کار به فدرال رزرو انگیزه کمتری برای بالا نگه داشتن نرخ های بهره برای مدت طولانی‌تر می‌دهد که به نفع طلا است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 25 دلار کاهش 2005 دلار رسید.

فلز زرد اکنون نزدیک به سه هفته سطح ۲۰۰۰ دلار در هر اونس را حفظ کرده بود که نشان دهنده افزایش خوش بینی نسبت به چشم انداز طلا در ماه‌های آینده است.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز گذشته منتشر شده بود نشان داد رشد اشتغال در این کشور در ماه نوامبر سریع‌تر از حد انتظار بوده و نرخ بیکاری تا 3.7 درصد پایین آمده است. بدین ترتیب تاجران تخمین می‌زنند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تا ماه مه به تعویق بیفتد.

بالا رفتن شاخص دلار هم خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا که به پایین‌ترین رقم طی سه ماه گذشته رسیده بود افزایش یافته است.

تاجران حالا منتظر اجلاس سیاستی فدرال رزرو هستند که قرار است در 12 و 13 دسامبر برگزار شود.

قیمت نقره با 3.25 کاهش به 23 دلار و 28 سنت رسیده و پلاتین با 1.19 درصد افزایش 920 دلار و 65 سنت معامله می‌شود.

به گزارش سایت طلا،فلز زرد با انتظاراتی که از رکود داشت منتظر تعدیل زودتر سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو بود که با این خبر سورپرایز شد و فرو ریخت. طلای جهانی به مرز مهم دو هزار دلاری برگشت.

در حالی که به طور گسترده انتظار می‌رود بانک مرکزی در جلسه هفته آینده خود نرخ‌ها را متوقف کند، چشم‌انداز آن در مورد سیاست‌های پولی، به ویژه در مورد زمانی که قصد دارد کاهش نرخ‌ها را آغاز کند، نامشخص است.  شرط بندی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو می‌تواند تا مارس ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش دهد،

نقطه کلیدی حمایت از قیمت طلا در اوایل هفته گذشته بود. با این حال، فلز زرد ممکن است در ماه های آینده برای قدرت بیشتر آماده شود، به خصوص اگر نرخ بهره کاهش یابد و شرایط اقتصاد جهانی بیشتر بد شود.