رکوردهای جدید در انتظار قیمت طلا

تحلیلگران عقیده دارند طلا به ساحل آرامش رسیده و پایین آمدن نرخ بهره و به دنبال آن کاهش ارزش دلار شرایط را برای این فلز گرانبها بهتر خواهد کرد.سرمایه‌گذاران طلا انتظار دارند قیمت این فلز گرانبها در سال آینده میلادی رکوردهای جدیدی ثبت کند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،روند صعودی قیمت طلا در روزهای اخیر همچنان ادامه دارد و فلز زرد به بالاترین قیمت تاریخی خود نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

طبق اعلام کارشناسان، افت ارزش دلار آمریکا باعث شده فلز زرد هم‌اکنون در نزدیکی بالاترین سطح تاریخی خود معامله شود.

دو عامل مهم دیگر در افزایش قیمت طلا، افزایش نگرانی‌ها نسبت به گسترده‌‌تر شدن جنگ اسرائیل و حماس و کاهش نرخ بهره در آمریکا در سال جدیدی میلادی است.

به گزارش سایت طلا،فلز زرد روز جمعه با توجه به شرط بندی قوی کاهش نرخ بهره آمریکا در اوایل سال آینده و در شرایطی که جنگ در اوکراین و تنش‌ها در خاورمیانه باعث افزایش تقاضای پناهگاه امن شد، برای بهترین سال خود در سه سال اخیر تعیین شد.

قیمت نفت در روزهای پایانی 2023 تقریباً ثابت مانده است. طلا بهترین عملکرد خود را از 2020 در سال جاری میلادی تجربه کرد و بالاتر از 2000 دلار در هر اونس معامله می‌شود. امید به آسان‌تر شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا و پایین آمدن نرخ بهره در اوایل 2024 از قیمت طلا حمایت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 10 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2062 دلار رسید

طلا 13 درصد طی یک سال گذشته افزایش قیمت داشته و بین پایین‌ترین رقم 1800 دلار تا اوج 2135 دلار و 40 سنت در نوسان بوده است.

تحلیلگران عقیده دارند طلا به ساحل آرامش رسیده و پایین آمدن نرخ بهره و به دنبال آن کاهش ارزش دلار شرایط را برای این فلز گرانبها بهتر خواهد کرد.

سرمایه‌گذاران طلا انتظار دارند قیمت این فلز گرانبها در سال آینده میلادی رکوردهای جدیدی ثبت کند.

تحلیلگران می‌گویند برای اینکه شاهد افزایش بیشتر قیمت طلا باشیم، باید تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران افزایش یابد و این نیازمند اطلاعات اقتصادی ضعیف‌تر آمریکا و کاهش تورم است که رویکرد فدرال رزرو را آسان‌تر کند.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و بر ارزش دلار تاثیر می‌گذارد.

شاخص دلار 2 درصد در 2023 پایین آمده و سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا هم به پایین‌ترین سطح از ماه ژوئیه رسیده است.

پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای آن را بالاتر می‌برد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.17 درصد کاهش به 24 دلار و 9 سنت رسید و پلاتین با 1.53 درصد کاهش 991 دلار و 90 سنت معامله می‌شود.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل حدود ۳۷ درصد افزایش یافته است.

روث کراول - مدیر اجرایی شرکت LMBA - گفته: «سرمایه‌گذاران در سراسر جهان در جریان آشفتگی‌های اقتصادی و ژئوپولیتیک اخیر به طلا روی آورده‌اند که نشانه‌ای واضح‌ از نقش طلا در حفاظت از سرمایه‌ در بحبوحه‌ تنش‌ها است».

کونال شاه، تحلیلگر بازار طلا نیز معتقد است: «اگرها و اماها، جابه‌جایی‌ها و ترکیب‌های زیادی وجود دارد اما واقعیت این است که مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد، فدرال رزرو دوباره نرخ‌ بهره را افزایش نخواهد داد، این سناریوی اصلی (برای طلا) است.»