به گزارش سایت طلا، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: طبق ماده ۱۶۰ آئین نامه راهنمایی و رانندگی هر نوع پارک و توقف که منجر به بر هم خوردن نظم عمومی جامعه گردد کلاً ممنوع است.
سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص موارد تخلفات ساکن گفت: تخلفات ساکن به تخلفاتی گفته میشود که در یک جا سکون دارند و باعث بینظمی در شهر میشوند. این تخلفات میتواند زیر تابلوها، در پیادهروها، پارک به صورت دوبله و پارک در حاشیه بزرگراهها صورت گیرد.
مهر در خبری نوشت: سرهنگ فیروز کشیر در خصوص موارد تخلفات ساکن گفت: تخلفات ساکن به تخلفاتی گفته میشود که در یک جا سکون دارند و باعث بی نظمیها در شهر میشود. این تخلفات میتواند زیر تابلوها، در پیاده روها، پارک به صورت دوبله و پارک در حاشیه بزرگراهها صورت گیرد.
وی افزود: میتوان گفت تمامی این تخلفات چهره و نظم شهر را بر هم بزند ولی باید با رفتارهای خوب و قانونمند ترافیکی باید قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در شهر و جامعه نهادینه کنیم. تخلفات باید به عنوان یک منکر در نظر شهروندان جلوه نماید چرا که همه در این خصوص مسؤول هستیم و باید سهم خود را هر چند کوچک در برابر برقراری نظم و ایمنی ترافیک انجام دهیم.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: طبق ماده ۱۶۰ آئین نامه راهنمایی و رانندگی هر نوع پارک و توقف که منجر به بر هم خوردن نظم عمومی جامعه گردد کلاً ممنوع است.
سرهنگ کشیر افزود: در ماده ۱۶۳ آئین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت به این موضوع اشاره دارد که: ایستادن یا توقف وسایل نقلیه در محلهای زیر ممنوع است: پیاده رو و گذرگاه پیاده، مقابل ورودی خیابانها و جادهها و کوچهها یا ورودی و خروجی اتومبیل روی ساختمانها، داخل تقاطع، در فاصله ۱۵ متری میدان یا تقاطع یا سه راهها یا تقاطع راه آهن، در فاصله ۱۵ متری شیرهای آب آتش نشانی و شیرهای آب نصب شده در راهها، در فاصله ۱۵ متری اطراف چراغهای راهنمایی و رانندگی و یا محلهایی که توقف وسایل نقلیه مانع دید علائم راهنمایی و رانندگی شود.
همچنین از ابتدا تا انتهای پیچها، در فاصله ۱۵ متری ورودی و یا خروجی مراکز آتش نشانی، پلیس و بیمارستانها و فوریتهای پزشکی، کنار وسایل نقلیه ای که خود متوقف است (توقف دوبله)، روی پلها و درون تونلها و معابر در ارتفاع، در خیابانهایی که پیاده رو آن قابل عبور نبوده و پیادگان مجبورند از بخشی از سواره رو عبور کنند، در ایستگاههای وسایل نقلیه همگانی و حریم آنها که با علائم راهنمایی و رانندگی مشخص است، در محلهایی که علائم راهنمایی و رانندگی مانند تابلوهای توقف ممنوع و یا ایستادن ممنوع و یا خط کشیهای شطرنجی در سطح تقاطع و یا معابر نیز دلالت بر ممنوعیت توقف کند، در هر نقطه از معابر در حال تعمیر، شستشو و تعویض روغن و نیز در طول مسیرهای ویژه اتوبوس و دوچرخه و در طول مسیر و خطهای عبور آزادراهها، در محل توقف اختصاصی معلولین و جانبازان.
وی گفت: کجای قانون به یک راننده اجازه داده که میتواند توقف دوبله انجام دهد و راه مردم را ببندد و با قرار دادن یک شماره تلفن برای برداشتن خودرو باید با وی تماس بگیرد؟ آیا این اقدام درست است که اگر شهروندی مقابل منزل و پارکینگ خود راه تردد بسته ببیند و اگر مریضی داشته باشد که باید از منزل خارج و به موقع به بیمارستان برسد تکلیف چیست؟ با شماره تلفنی که معنی و مفهوم آن این است که به من زنگ بزن چه باید کرد؟
سرهنگ کشیر گفت: این اقدام و توقف، تخلف است و قانونگذار برای این کار اعمال قانون در نظر گرفته است.