سایت خبری طلا

دلیل جالب نشستن خدمه پرواز روی دست‌ هایشان هنگام برخاستن و فرود هواپیما!

منبع: روزیاتو


هنی لیم، مهماندار شرکت هواپیمایی فیلیپینی سبو پسیفیک در حساب کاربری خود در تیک‌تاک توضیح داد که چرا خدمه پرواز قبل از برخاستن و فرود هواپیما و پس از آماده کردن صندلی تاشوی خود، روی دستانشان می‌نشینند.


هنی لیم، مهماندار شرکت هواپیمایی فیلیپینی سبو پسیفیک در حساب کاربری خود در تیک‌تاک توضیح داد که چرا خدمه پرواز قبل از برخاستن و فرود هواپیما و پس از آماده کردن صندلی تاشوی خود، روی دستانشان می‌نشینند.

مهماندار هواپیما را در وضعیتی که خدمه کابین هنگام فرود و برخاستن به خود می‌گیرند نشان می‌دهد و با این جمله همراه می‌شود: «تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا خدمه کابین هنگام برخاستن و فرود هواپیما، این‌طور می‌نشینند؟»

صدای روی تصویر می‌گوید: «به آن «Bracing position» یا «موقعیت مهاربندی» می‌گویند. این وضعیت شامل اطمینان از بستن کمربندهای ایمنی، عمود کردن صندلی و صاف نشستن، نشستن روی دست‌ها در حالی‌که دست‌ها رو به بالا، شصت‌ها جمع شده و بازوها شل هستند می‌شود، در حالی‌که پاها نیز باید صاف روی زمین باشند.»

هدف از این کار این است که بدن را در وضعیتی محکم و ثابت نگه داریم تا در صورت بروز وضعیت اورژانسی غیربرنامه‌ریزی‌شده، آسب کمتری به بدن وارد شود. این وضعیت همچنین حرکت بدن را محدود می‌کند، درنتیجه در صورت وارد شدن ضربه، احتمال آسیب‌دیدگی کمتر خواهد شد.

در این مدت، خدمه پرواز شما همچنین «بازبینی بی‌صدا» را انجام خواهند داد که آنها را برای موقعیت اضطراری احتمالی در زمان فرود و برخاست آماده می‌کند. این کار شامل آگاهی از تجهیزات اضطراری موجود، عملیاتِ در، دستورات داده‌شده و هرگونه سرنخ بصری در خارج از هواپیماست.»

ویدئوی هنی اولین بار در سال ۲۰۲۲ به اشتراک گذاشته شد، اما اخیراً بار دیگر مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

به گفته اداره هوانوردی فدرال دو دلیل عمده برای «مهاربندی برای ضربه» وجود دارد؛ یکی کاهش تکان‌ها و دیگری کاهش تاثیر ثانویه. ضربه ثانویه را می‌توان با قرار دادن بدن (به‌ویژه سر) برابر سطحی که هنگام ضربه به آن برخورد خواهد کرد کاهش داد.

با خم شدن مسافر به جلو و متمایل شدن به پاها می‌توان خطر افتادن را کاهش داد.