افزایش شدید قیمت طلا ؛ سرمایه گذاران شوکه شدند

قیمت طلای جهانی در معاملات امروز به بالاترین سطح سه هفته اخیر خود افزایش پیدا کرد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،قیمت طلای جهانی در معاملات امروز در پی گزارش تورم آمریکا که کمی پایین تر از حد انتظار بود، افزایش یافت.معامله‌گران اکنون شانس کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر را 70 درصد می‌دانند.

داده‌های دولتی آمریکا که در روز چهارشنبه (26 اردیبهشت) منتشر شد، نشان می‌دهد تورم هسته آمریکا که شامل هزینه‌های مربوط به مواد غذایی و انرژی نمی‌شود، از ماه مارس با رشد 0/3 درصدی همراه شد و نرخ سالانه تورم هسته آمریکا نیز در سطح 3/6 قرار گرفته است.

کاهش شاخص دلار آمریکا و بازدهی خزانه داری آمریکا امروز نیز به نفع بازار فلزات گرانبها بود. دلار آمریکا در برابر سبدی از سایر ارزهای اصلی ۰.۲ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز جذاب‌تر کرد. بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری به پایین‌ترین حد خود در بیش از یک ماه گذشته رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 32 دلار افزایش به 2388 دلار رسید.

بازارهای سهام در سراسر جهان به بالاترین حد خود می‌رسند، که با خوش‌بینی مجدد نسبت به اینکه فدرال رزرو به زودی کاهش نرخ‌های بهره آمریکا را آغاز خواهد کرد، تقویت شده است.

از طرفی نفوذ فزاینده چین در بازار جهانی طلا تعجب آور نیست، زیرا داده به اشتهای سیری ناپذیر این کشور برای این فلز گرانبها اشاره کرد.

به گزارش سایت طلا، چین بزرگترین تولیدکننده طلا در جهان است و بیش از 10 درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص داده است. علیرغم این تولید، چین در سال گذشته 1480 تن طلا وارد کرد که بالاترین میزان در پنج سال گذشته است.