سایت خبری طلا

فلز زرد آماده است تا از بالاترین رکورد خود عبور کند !

منبع: سایت طلا


قیمت طلای جهانی حدود 5 درصد طی دو هفته گذشته افزایش یافته است.


به گزارش سایت طلا،فلز زرد در روز گذشته با افزایش همراه شد و در حال نزدیک شدن به بالاترین سطح قیمتی خود در یک ماه اخیر بود، اما در معاملات امروز به دنبال قوی‌تر شدن شاخص دلار،‌ کاهش یافت.

کاهش قیمت طلا و رشد شاخص دلار در حالی رقم خورده که اظهارات محتاطانه یکی از مقامات فدرال رزرو، هیجان سرمایه‌گذاران را کاهش داد.

شاخص دلار پس از آنکه در روز چهارشنبه با کاهش شدیدی همراه شد که علت آن داده‌های تورمی آمریکا بود که نشان می‌داد تورم این کشور کمتر از حد انتظار افزایش یافته، بار دیگر با افزایش همراه شده است؛ امری که جذابیت طلا برای دارندگان دیگر ارزها را کمتر کرده است.

به گزارش سایت طلا،انتشار اطلاعات جدید تورم آمریکا احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را افزایش داده و باعث دومین هفته پیاپی افزایش قیمت طلا شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 11 دلار کاهش به 2376 دلار رسید.

شاخص دلار 0.6 درصد طی  یک هفته گذشته کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.

قیمت طلا حدود 5 درصد طی دو هفته گذشته افزایش یافته است.

 به گفته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد بازار قیمت طلا از الگوی فنی نزولی کوتاه مدت خارج شده است و فلز زرد بار دیگر آماده است تا از بالاترین رکورد خود عبور کند. 

استنلی نوشت : «قیمت طلا در هفته گذشته از الگوی نزولی به شدت خارج شد.  با ورود به ماه آوریل، قیمت طلا در حال افزایش بود و در نهایت RSI هفتگی را به سمت قلمروی به شدت بیش از حد خرید سوق داد. 

انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر کاهش تورم در این کشور خبر خوبی برای فدرال رزرو بوده اما سیاستگذاران این کشور هنوز به طور واضح نظر خود را در مورد زمان کاهش نرخ بهره تغییر نداده‌اند، اما اطمینان دادند این اتفاق در سال جاری میلادی می‌افتد.

از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها را به عنوان یک سرمایه غیرسودده افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.46 درصد کاهش به 29 دلار و 74 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.09 درصدی 1062 دلار و 20 سنت معامله می‌شود.

رئیس شعبه فدرال رزرو در نیویورک درر روز پنجشنبه از خبر آهسته شدن سرعت تورم ایالات متحده استقبال کرد،‌ اما در عین حال گفت که این خبر مثبت برای کاهش زودتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو،‌ کافی نیست.

بازارها اکنون حدود 71 درصد احتمال می‌دهند که بانک مرکزی آمریکا در سپتامبر نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

به گفته گروه چشم انداز بانک جهانی، قیمت طلا به افزایش خود ادامه خواهد داد، زیرا ژئوپلیتیک و تقاضای بازارهای نوظهور ریسک صعودی را ایجاد می کند، در حالی که قیمت نقره و پلاتین نیز افزایش می یابد، اما ممکن است در صورت کاهش تقاضای صنعتی کاهش یابد