سایت خبری طلا

صعود چشمگیر قیمت طلا / رکورد جدید در راه است؟

منبع: سایت طلا


قیمت شمش این هفته تابحال 2 درصد رشد داشته است.کاهش نرخ‌های بهره جذابیت طلای جهانی را افزایش خواهد داد.


به گزارش سایت طلا،بازار طلا در این هفته داده های اقتصادی قابل توجهی داشت و فدرال رزرو در این هفته صحبت های عمیقی برای هضم داشت و نتیجه یکی از چشمگیرترین حرکت ها برای بازارهای فلزات گرانبها در سال جاری بود. 

معرفی مشوق‌های اقتصادی برای بازار مسکن در چین و تقویت چشم انداز کاهش نرخ بهره آمریکا سبب شد قیمت طلا و نقره روز جمعه افزایش پیدا کند و در نهایت هفته‌ای افزایشی برای این فلزات رقم بخورد

معامله گران انتظار دارند نرخ بهره امسال دوبار کاهش پیدا کند، به‌طوری که اولین کاهش به احتمال زیاد در ماه نوامبر باشد.   کاهش نرخ‌های بهره جذابیت شمش را افزایش خواهد داد.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 38 دلار افزایش به 2414 دلار رسید.قیمت شمش تا کنون در هفته ۰.۷ درصد افزایش یافته است. 

شاخص دلار آمریکا در هفته گذشته ۰.۷ درصد در برابر رقبای خود کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد.

تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کردند، هفته گذشته کاهش یافت و تقریباً نیمی از جهش در ابتدای ماه را کاهش داد.

 و جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو، افزایش بیشتر قیمت طلا را در هفته آینده می بیند. او گفت: «بالاتر، چون نمودارها به شدت صعودی هستند. 

داده‌های این هفته از دو جهت به فدرال رزرو آمریکا خبرهای خوبی ارائه کرد اما سیاست‌گذاران هنوز دیدگاه‌های خود را در مورد زمان کاهش نرخ‌ها تغییر نداده‌اند که سرمایه‌گذاران متقاعد شده‌اند امسال شروع به کاهش نرخ خواهند کرد. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت که گزارش تورم آوریل ممکن است سرنخ‌های مهمی ارائه کرده باشد. صندوق بین‌المللی پول داده‌های اخیر تورم ایالات‌متحده را به طور کلی بالاتر از تصورات ارزیابی می‌کند و از فدرال رزرو می‌خواهد محتاط و به داده‌ها وابسته بماند.

 آدام باتن، رئیس استراتژی ارز گفت: «خریداران کاهش قیمت در هفته گذشته به شدت ظاهر شدند و هیاهوی طلا در حال افزایش است. نشانه هایی وجود دارد که اقتصاد ایالات متحده در حال کند شدن است. موارد بیشتر باعث کاهش نرخ بهره خواهد شد.» 

  وی گفت: «این رالی از چین آغاز شد و چین همچنان به خودنمایی می‌کند.»

وی افزود که داده‌های اخیر نشان می‌دهد ترکیه و بسیاری از کشورهای خاورمیانه نیز در حال خرید شمش هستند.

  باتن خاطرنشان کرد که دیدار این هفته بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، نخست وزیر چین نیز برای قیمت طلا بسیار صعودی است.

بر اساس گزارش رویتر، آنگلو امریکن استخدام در سطح جهانی را به حالت تعلیق درآورده است زیرا برنامه‌هایی برای ساده‌سازی خود و ایجاد ارزش و اجتناب از پیشنهاد خرید ۴۳ میلیارد دلاری توسط گروه بی‌اچ‌پی استرالیا در جریان است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره ثابت ۲۹.۶۱ دلار آمریکا بود، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۰۶۱ دلار و ۸۱ سنت و پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۸۹.۴۴ دلار رسید.

 آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز، اکثریت قاطع کارشناسان صنعت را بر این باورند که قیمت طلا می تواند به بالاترین حد خود برسد یا از آن فراتر رود، در حالی که معامله گران خرده فروشی کمی نسبت به چشم انداز این فلز گرانبها محدودتر هستند. 

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار گفت: "من برای هفته آینده نسبت به طلا خوش بین هستم." «به نظر می رسد که دلار آمریکا همراه با بازدهی خزانه داری اندکی عقب نشینی می کند. همچنین، اگر مقاومت آن به بیش از 2400 دلار برسد، از نظر فنی می‌تواند دری را به روی نرخ بالقوه 2500 دلاری باز کند.

به گزارش سایت طلا، این هفته، 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و 11 کارشناس که 79 درصد را تشکیل می دهند، انتظار داشتند که قیمت طلا همچنان در هفته آینده افزایش یابد و تنها دو تحلیلگر یا 14 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند. یک کارشناس تنها که 7 درصد از کل طلا را تشکیل می دهد، شاهد روند صعودی طلا در هفته آینده بود. 

انتهای پیام