سایت خبری طلا

یک پیش بینی مهم ؛ گرانی قیمت طلا در راه است؟

منبع: سایت طلا


تحلیلگران پیش بینی می‌کنند در صورت ادامه سیاست‌های پولی فعلی آمریکا، قیمت طلا یک افزایش کوچک نسبت به سطح فعلی داشته باشد و بعد در محدوده 2280 تا 2300 دلار قرار بگیرد.


قیمت طلا در روز دوشنبه افزایش یافته، در حالیکه در روز گذشته به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود. تاجران در آستانه انتشار گزارش تورم آمریکا در این هفته، در حال بررسی احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 10 دلار افزایش به 2343 دلار رسید.

ارزش طلا در هفته گذشته به اوج 2449 دلار و 89 سنت رسیده بود، اما بیش از 100 دلار از قیمت آن از آن زمان کاهش یافته است.

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند در صورت ادامه سیاست‌های پولی فعلی آمریکا، قیمت طلا یک افزایش کوچک نسبت به سطح فعلی داشته باشد و بعد در محدوده 2280 تا 2300 دلار قرار بگیرد.

شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی که شاخص موردعلاقه فدرال رزرو برای تعیین نرخ تورم است قرار است در روز جمعه منتشر شود.

مقامات و رسانه‌های محلی کنیا اعلام کردند که بر اثر ریزش یک معدن طلا در شمال کنیا دست کم پنج نفر کشته و چندین نفر ناپدید شدند. 

داده‌های رسمی نشان داد که سود شرکت‌های صنعتی چین در چهار ماه اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۳ درصد افزایش یافته است.

از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود. اما افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.

جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو که هفته گذشته منتشر شد نشان داد مسیر این بانک برای رسیدن به تورم 2 درصد طولانی‌تر از حد انتظار خواهد بود. تاجران مطمئن نیستند فدرال رزرو آمریکا بیش از یک بار نرخ بهره را در سال جاری میلادی پایین بیاورد و 63 درصد احتمال می‌دهند این اتفاق در ماه نوامبر بیفتد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.71 درصد افزایش به 31 دلار و 2 سنت رسید. پلاتین هم با یک افزایش 1.67 درصدی 145 دلار و 35 سنت معامله می‌شود.

شمش اوایل هفته گذشته به رکورد ۲۴۴۹ دلار و ۸۹ سنت رسید، اما از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰۰ دلار کاهش یافته است.

به گزارش سایت طلا،این هفته، 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و احساسات در مورد فلز گرانبها در کوتاه مدت تا حد زیادی تیره شده است. تنها سه کارشناس، که 21 درصد هستند، انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که هشت تحلیلگر، به طور کامل 57 درصد، کاهش قیمت را پیش بینی کردند. سه کارشناس دیگر که 21 درصد از کل طلا را تشکیل می دهند، شاهد روند صعودی طلا در هفته آینده هستند.