اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا روند افزایشی قیمت طلا ادامه دارد؟

به گفته تحلیلگران ژئوپولیتیک باعث می‌شود قیمت طلا در هفته معاملاتی آتی افزایش یابد. او گفته: «تنش‌های سیاسی همچنان در اروپا (اتحادیه اروپا، فرانسه و بریتانیا) بالاست. علاوه بر این، تنش میان چین و فیلیپین افزایش یافته است.

قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه با کاهش بازدهی خزانه‌داری افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی و نظرات مقامات فدرال رزرو برای شفافیت جدول زمانی بانک مرکزی ایالات‌متحده در مورد کاهش نرخ بهره هستند.

بهای هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این کزارش با 7 دلار افزایش به 2329 دلار رسید

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده کاهش یافت و در ۴.۲۴۹۶ درصد قرار گرفت و شمش بدون بازده را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرد.

تازه‌ترین پیش‌بینی هفتگی کیتکو از قیمت طلا نشان می‌دهد کارشناسان درباره صعودی یا نزولی بودن فلز زرد در هفته معاملاتی آتی، اتفاق نظر ندارند. با این حال، معامله‌گران خرد نسبت به افزایش قیمت طلا امیدوار هستند.

فعالیت تجاری ایالات‌متحده در ماه ژوئن در بحبوحه افزایش اشتغال به بالاترین حد در ۲۶ ماه گذشته رسید. داده‌های هفته گذشته نشان داد که درخواست‌ برای دریافت مزایای بیکاری در ایالات‌متحده به طور متوسط ‌کاهش یافته است.

معامله‌گران به دنبال گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود تا نشانه‌های بیشتری در مورد زمان بندی و مقیاس کاهش نرخ به دست آورند. سرمایه گذاران همچنین منتظر نظرات مقامات فدرال رزرو هستند.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، معامله‌گران در حال حاضر با احتمال ۶۶ درصد کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

بر اساس داده‌ها، صادرات طلای سوئیس در ماه مه نسبت به ماه قبل کاهش یافته است که دلیل آن کاهش محموله‌ها به هند و هنگ کنگ است. تقاضای شمش در هند، دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان، هفته گذشته با نزدیک شدن قیمت‌ها به سطوح بالای بی‌سابقه کاهش یافت و خرید خرده فروشی را کاهش داد.

مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex، معتقد است ژئوپولیتیک باعث می‌شود قیمت طلا در هفته معاملاتی آتی افزایش یابد. او گفته: «تنش‌های سیاسی همچنان در اروپا (اتحادیه اروپا، فرانسه و بریتانیا) بالاست. علاوه بر این، تنش میان چین و فیلیپین افزایش یافته است. فلز زرد در حال آزمایش کانال 2368 دلاری است و یک فشار بیشتر می‌تواند قیمت آن را بین 2388 تا 2390 دلار افزایش دهد.»

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، اعلام کرده:‌ «طلا در حال حاضر در محدوده معاملاتی کوتاه‌مدت قرار دارد و پس از افزایش قیمت هفته گذشته، این احتمال وجود دارد که قیمت آن در هفته معاملاتی آتی با کاهش همراه شود. بازار در یک الگوی خنثی قرار دارد و به دنبال اخباری در مورد ازسرگیری خرید رسمی طلا از چین و همچنین شفافیت در مورد تورم و اشتغال در ایالات متحده است که بینشی در مورد زمان‌بندی هر گونه کاهش نرخ بهره در آمریکا را ارائه می‌دهد.»

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۹.۵۵ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۹۰.۳۰ دلار رسید و پالادیوم ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۴۷.۵۰ دلار رسید.

در این هفته 14 کارشناس وال‌استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. پنج کارشناس معادل 36 درصد انتظار دارند قیمت طلا در هفته معاملاتی آینده با رشد همراه شود، در حالیکه تعداد برابری از کارشناسان معتقدند قیمت فلز زرد کاهش خواهد یافت. چهار کارشناس باقی‌مانده معادل 28 درصد انتظار دارند قیمت این فلز گران‌بها تغییری نداشته باشد.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد