#ADS
#ADS

ایده ای جدید در صنعت طلا و جواهر برای اولین بار در ایران و جهان

طلا و جواهر حقانی برای اولین بار در ایران جواهرات پایدار را به نام خود ثبت کرد و برنده چندین جایزه جهانی شده است.

خبر را برای من بخوان

حانیه نساج مقدم در مصاحبه اختصاصی با سایت طلا گفت: طرح فناورانه و کارآفرینی خود را با موضوع جواهرات پایدار با همکاری RIT ( تیم تحقیقاتی نوآوری فدراسیون جهانی اختراعات) به کشور کره جنوبی ارسال کردیم که مورد توجه و استقبال داوران جامعه بین الملل قرار گرفت و موفق به کسب مقام دوم مسابقات بانوان کارآفرین و نوآور 2024 جهان در کشور کره جنوبی و همچنین جایزه ویژه مرکز تحقیقات و نوآوری تایلند را کسب کرد.


وی گفت:این اولین بار بود که از صنف طلا و جواهر یک ایرانی در این نمایشگاه شرکت کرده است.

Silver prize of Korean International Woman’s Invention Exposition(KIWIE 2024)
Special Awarded of Thailand Inventors Association

وی گفت: تاکنون پنج برند در جهان موفق به تولید جواهرات پایدار شده اند که طلا و جواهر حقانی برای اولین بار در ایران توانست جواهرات پایدار را به نام خود در وزارت علوم و تحقیقات و فناوری کشور ثبت نماید.

نساج مقدم بیان کرد که این ایده برای اولین بار برای محیط زیست مطرح شده است و ایده اولیه آن در سال 2006 از فیلم Planet Earth شکل گرفت و در لهستان این طرح منتخب شد که با آمدن کرونا این طرح برای نمایشگاه لهستان ارسال نشد و در سال 2022 به کشور ایتالیا ارسال شد و موفق به کسب مقام سوم طراحی شدیم و ایده جدید با طرحی از یک خرس قطبی تنها در تکه یخ شکل گرفت و با هدف اینکه نمی خواهم گرمایش زمین ادامه یابد تبدیل به انگشتر شد اما این روند طی سال های گذشته در این مجموعه به بلوغ رسید و باعث تغییرات فناورانه ای در تولیدات ما شد که وقتی به کره جنوبی ارسال شد؛ در بین 400 طرح از 20 کشور شرکت کننده مورد استقبال قرار گرفت و برنده دو جایزه بین الملی شد.

جواهرات پایدار جواهراتی هستند که با مواد سازگار با محیط زیست تولید میشوند و به محیط زیست هیچ گونه آسیبی نمی رساند به عنوان مثال در پروسه تولید طلا یک سری گازهای مخرب تولید می شود که باعث ضرر به محیط زیست است و خوشبختانه جواهرات پایدار با استفاده از تکنولوژی های جدید همراه است و طراحی این جواهرات بر پایه آگاه کردن جامعه بین الملل به حفظ محیط زیست و جانوران یا خطرهایی که انسان ها با کم توجهی یا بی توجهی به محیط زیست وارد می کنند یا باعث انقراض بعضی از گونه های جانوران شده اند در طراحی پیاده شده است .

وی گفت:با توجه به نگرانی های موجود در مورد گرم شدن کره زمین و نابودی گونه های بی شماری از موجودات زنده و زیستگاه آنها؛ کاهش مصرف مواد شیمیایی و انرژی مخرب محیط زیست و توجه به این موضوع برای مردم کره زمین ضروری است.

در این طرح با استفاده از فناوری نوین و چندین ایده نوآورانه، روش جدیدی برای جایگزینی روش تولید سنتی ایجاد شد که در آن گازهای مضر دیگری مانند گوگرد، سرب، آرسنیک، جیوه، کلر و نیترات تولید نمی شود. فرآیند تولید و در فرآیند تصفیه فاضلاب، مواد شیمیایی مضر وارد شبکه فاضلاب نمی شود. این روش با کاهش دمای ذوب طلا و همچنین کاهش میزان مصرف انرژی در فرآیند ذوب طلا، میزان مواد مصرفی را از لحظه طراحی تا اتمام کار بسیار کاهش می دهد.
نساج مقدم خاطرنشان ساخت:در این روش پس از طراحی نرم افزاری طرح که عموماً مبتنی بر موضوع محیطی است، طراحی با استفاده از تئوری شبکه عصبی و رزین TPU با استفاده از فعال کننده های نوری از نظر مصرف، کیفیت و دقت بهبود می یابد. این رزین سپس توسط یک چاپگر سه بعدی به طور مستقیم برای ریخته گری چاپ می شود (حذف سه مرحله تولید سنتی).

پس از اتمام مرحله ساخت طلا، پرداخت و ظرافت کاری قطعه تمام شده با نگین ها، رنگ ها، قطعات و اجزاء و مواد اولیه طبیعی سازگار با محیط زیست تزئین می شود و تحویل مشتری میگردد

به گزارش سایت طلا، از دیگر تولیدات نوآورانه جواهری حقانی تولید دستبند آیت الکرسی با همین روش بود که رونمایی آن در سال 1400 توسط اقای برادران انجام شد، این مجموعه خلاق که اکنون بعنوان کارآفرین نوآور منتخب سال 2024 در صنعت طلا و جواهر انتخاب شد در حال حاضر در 6 بخش مختلف در حال فعالیت است.

ADS#