اونس طلا2327.8
مظنه15,256,000
18 گرم3,521,800
ارزش سکه34,371,768
قدیم (بهار)39,100,000
جدید (امامی)43,050,000
نیم24,000,000
ربع16,000,000

روند صعودی قیمت طلا همچنان ادامه دارد؟

کاهش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا که خرید طلا را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر می‌کند هم از قیمت این فلز گرانبها حمایت کرده است.

به گزارش سایت طلا،اگرچه بازار طلا توانسته است جایگاه خود را بالای 2300 دلار در هر اونس نگه دارد، اما همچنان زیر 2350 دلار در هر اونس به دام افتاده است.

طلا در آستانه سومین افزایش قیمت فصلی قرار دارد. گزارش تورم در آمریکا مطابق با انتظارات بوده و امیدها نسبت به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور در ماه سپتامبر را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 6 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2326 دلار رسید

این هفته، 12 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند که چهار کارشناس، که 33 درصد هستند، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که دو تحلیلگر، یا 17 درصد، کاهش قیمت را پیش بینی می کنند. شش کارشناس باقی مانده، دقیقا 50 درصد از کل، نمی خواستند به مسیر طلا در هفته آینده اعتماد کنند.

کاهش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا که خرید طلا را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر می‌کند هم از قیمت این فلز گرانبها حمایت کرده است.

گزارش شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا نشان داد تورم در این کشور در ماه مه تغییر چندانی نداشته است. بدین ترتیب احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر و پس از آن در دسامبر افزایش می‌یابد.

بازارها حالا 68 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه سپتامبر پایین بیاید، در حالی که این رقم قبل از انتشار اطلاعات تورم آمریکا برابر با 64 درصد بود.

ماری دیلی رئیس فدرال رزرو آمریکا که عضو کمیته بازار فدرال 2024 هم هست گفت آخرین اطلاعات تورم نشان می‌دهد سیاست‌های پولی موثر بوده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.04 درصد افزایش به 29 دلار و 56 سنت رسیده و پلاتین با یک افزایش 0.57 درصدی 996 دلار و 26 سنت معامله می‌شود.

روز دوشنبه، بازارها شاخص PMI تولید ISM را دریافت خواهند کرد و به دنبال آن روز سه‌شنبه برآوردهای فلش CPI منطقه یورو و JOLTS Job Openings منتشر خواهند شد.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نیز در کنفرانس بانک مرکزی در پرتغال سخنرانی خواهند کرد. سپس در روز چهارشنبه، بازارها منتظر استخدام ADP، ادعاهای هفتگی بیکاری، و PMI خدمات ISM، همراه با صورتجلسه نشست ژوئن FOMC خواهند بود.

پس از تعطیلات 4 جولای در روز پنجشنبه، معامله گران ایالات متحده با گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ژوئن در صبح جمعه بیدار خواهند شد.

دارین نیوسام، تحلیلگر ارشد بازار همچنان نسبت به قیمت طلا در هفته آینده خوش بین است.

اورت میلمن، تحلیلگر ارشد بازار در Gainesville Coins، گفت که او انتظار دارد طلا در الگوی نگهداری اخیر خود باقی بماند تا زمانی که چیزی بازار گسترده‌تر را تکان دهد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد