اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هزینه ویزای دانشجویی استرالیا چقدر شد؟

استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد که هزینه ویزای دانشجویان بین‌المللی را بیش از دو برابر کرده است، این جدیدترین اقدام دولت برای مهار مهاجرت بی‌سابقه‌ای است که بحران مسکن که پیش از آن هم با دشواری‌هایی رو به رو بود، تشدید کرده است.

به گزارش سایت طلا، استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد که هزینه ویزای دانشجویان بین‌المللی را بیش از دو برابر کرده است، این جدیدترین اقدام دولت برای مهار مهاجرت بی‌سابقه‌ای است که بحران مسکن که پیش از آن هم با دشواری‌هایی رو به رو بود، تشدید کرده است.

ز اول ژوئیه، هزینه ویزای دانشجویان بین‌المللی از ۷۱۰ دلار استرالیا به ۱,۶۰۰ دلار استرالیا (حدود ۱,۰۶۸ دلار آمریکا) افزایش یافته است، در حالی که دارندگان ویزای توریستی و دانشجویان دارای ویزای موقت فارغ‌التحصیلی دیگر نمی‌توانند در خاک استرالیا برای دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنند.

کلر اونیل، وزیر امور داخلی در بیانیه‌ای گفت: «تغییراتی که امروز اجرایی می‌شود به بازگرداندن اعتبار به سیستم آموزش بین‌المللی ما کمک می‌کند و یک سیستم مهاجرتی ایجاد می‌کند که عادلانه‌تر، کوچک‌تر و توانایی بیشتری برای خدمت به استرالیا داشته باشد.»

اطلاعات رسمی منتشر شده در ماه مارس نشان داد که مهاجرت خالص در سال منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳، ۶۰ درصد افزایش یافته و به رقم بی‌سابقه ۵۴۸,۸۰۰ نفر رسیده است.

افزایش شهریه باعث می‌شود درخواست ویزای دانشجویی برای استرالیا بسیار گران‌تر از کشورهای رقیب مانند آمریکا و کانادا شود، جایی که هزینه ویزا به ترتیب حدود ۱۸۵ دلار و ۱۵۰ دلار کانادا (۱۱۰ دلار آمریکا) است.

دولت همچنین اعلام کرد که پس از اینکه تعداد دانشجویان با ویزای دانشجویی دوم یا بعدی با افزایشی بیش از ۳۰ درصد به بیش از ۱۵۰,۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ رسید، در حال بستن راه‌های فرعی در قوانین ویزا است که به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهد تا به طور مداوم اقامت خود را در استرالیا تمدید کنند.

این اقدام جدید پس از اقدامات متعددی از اواخر سال گذشته برای سخت‌گیری بیشتر قوانین ویزای دانشجویی انجام می‌شود، زیرا لغو محدودیت‌های کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۲ باعث شد مهاجرت سالانه به سطوح بی‌سابقه‌ای افزایش یابد.

در ماه مارس الزامات زبان انگلیسی سخت‌گیرانه‌تر شد، در حالی که مبلغ پس‌اندازی که دانشجویان بین‌المللی برای دریافت ویزا نیاز دارند در ماه مه از ۲۴,۵۰۵ دلار استرالیا به ۲۹,۷۱۰ دلار استرالیا (۱۹,۸۲۳ دلار آمریکا) افزایش یافت که دومین افزایش در حدود هفت ماه گذشته است.

لوک شی، مدیرعامل دانشگاه‌های استرالیا می‌گوید فشار مداوم دولت بر این بخش، موقعیت برتر این کشور را به خطر می‌اندازد. او همچنین در ادامه گفت: «این برای اقتصاد ما یا دانشگاه‌های ما که هر دو به شدت به شهریه دانشجویان بین‌المللی وابسته هستند، خوب نیست.

آموزش بین‌المللی یکی از بزرگ‌ترین صنایع صادراتی استرالیا است و در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳، حدود ۳۶.۴ میلیارد دلار استرالیا ارزش برای اقتصاد این کشور داشته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد