اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار طلا دست به عصا شد/ تغییر قیمت طلا در آستانه 3 رویداد مهم

در این هفته سرمایه گذاران طلا به شدت بر روی چندین رویداد مهم اقتصادی متمرکز شده اند که می تواند بر مسیر قیمت این فلز گرانبها در کوتاه مدت تأثیر بگذارد.

به گزارش سایت طلا، در حالی که بازارها به دلیل تعطیلات روز استقلال در ایالات متحده برای یک هفته معاملاتی کوتاه آماده می شوند، سرمایه گذاران طلا به شدت بر روی چندین رویداد مهم اقتصادی متمرکز شده اند که می تواند بر مسیر قیمت این فلز گرانبها در کوتاه مدت تأثیر بگذارد.

با توجه به بسته شدن بازارهای کانادا برای روز کانادا و تعطیلی زودهنگام بازارهای ایالات متحده در روز چهارشنبه و پس از آن یک روز تعطیل کامل در روز پنجشنبه، توجه بر سه رویداد مهم متمرکز شده است: نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس بین المللی در روز سه شنبه، انتشار آخرین مورد. صورتجلسه ماه FOMC در روز چهارشنبه و گزارش مشاغل غیرکشاورزی ایالات متحده در روز جمعه.

قیمت طلا امروز ثابت ماند زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و داده‌های مشاغل برای بینش بیشتر در مورد چشم‌انداز نرخ بهره بانک مرکزی ایالات‌متحده بودند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش تغییر چندانی نداشت و در محدوده 2328 دلاری در نوسان است.

جیم وایکوف، تحلیل‌گر ارشد بازار در Kitco Metals گفت: «ما شاهد شورت کاورینگ توسط معامله‌گران آتی کوتاه‌مدت و همچنین شکارِ فرصت توسط فعالان بازار نقدی هستیم. بازار همچنین از قیمت‌های بالای نفت خام و دلار ضعیف‌تر آمریکا حمایت می‌شود.»

وایکوف افزود: «ما احتمالا تا پایان تابستان در یک روند خنثی یا شاید اندکی نزولی باقی خواهیم ماند.»

اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته نشان داد تولید کارخانه‌ای در این کشور برای سومین ماه پیاپی در ژوئن کاهش یافته است. هزینه‌ای که کارخانه‌ها برای تولیدات خود می‌پردازند هم به پایین‌ترین سطح طی 6 ماه گذشته رسیده که نتیجه تقاضای ضعیف برای کالاها بوده است. این بدان معناست که تورم در آمریکا رو به کاهش است.

تمرکز بازار در این هفته بر سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا معطوف شده است. جزئیات آخرین اجلاس سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه و اطلاعات مربوط به لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی هم در روز جمعه منتشر خواهد شد.

جیوانی استاونوو، تحلیل‌گر بانک یو بی‌اس گفت: «احتمالا پاول بر موضع وابسته به داده‌ها تأکید خواهد کرد، بنابراین اگر داده‌های حقوق و دستمزد اواخر این هفته ضعیف‌تر از حد انتظار باشد، می‌تواند دوباره قیمت طلا را افزایش دهد.»

بازار در حال حاضر احتمال 64 درصدی برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر و همچنین کاهش دیگری در ماه دسامبر قائل است. کاهش نرخ بهره، هزینه نگهداری طلا را کاهش می‌دهد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهند قیمت‌ها در این کشور در ماه مه تغییری نداشته و هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان افزایش متوسطی داشته است.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.09 درصد افزایش به 29 دلار و 64 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.7 درصدی 980 دلار و 25 سنت معامله می‌شود.

کلوین وونگ، تحلیلگر ارشد بازار آسیا اقیانوسیه در Oanda گفت برای اینکه قیمت‌ها از محدوده فعلی عبور کنند، بازار باید نقاط ضعف بیشتری را ببیند که احتمال کاهش نرخ بهره را در ماه سپتامبر افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد