پرواز طلا به اوج / صعود قیمت ادامه دارد؟

برخی تحلیلگران عقیده دارند اگر روند کاهش نرخ بهره از ماه سپتامبر آغاز شود، طلا به 2450 دلار می‌رسد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،فلز زرد به دلیل داده های ضعیف اشتغال به سطح 2400 دلار نزدیک می شود.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسید. جدیدترین اطلاعات اشتغال آمریکا احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور در ماه سپتامبر را بالا برده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظین این گزارش با 26 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2391 دلار رسید

برخی تحلیلگران عقیده دارند اگر روند کاهش نرخ بهره از ماه سپتامبر آغاز شود، طلا به 2450 دلار می‌رسد.

دلار آمریکا در مسیر کاهش هفتگی قرار داشت و شمش با قیمت دلار را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند جذاب‌تر کرد.

تیم واتر، تحلیلگر ارشد بازار KCM Trade گفت طلا هفته پرباری را پشت سر گذاشته است و این فلز گران‌بها ذینفع برخی از داده‌های کلان ضعیف‌تر ایالات‌متحده بوده است.

واتر اظهار کرد که طلا در حالت تثبیت بالاتر از ۲۳۰۰ دلار بوده است که به محض اینکه به سمت نرخ بهره پایین حرکت کنیم، نویدبخش افزایش بیشتر قیمت است.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان داد لیست حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی این کشور 206000 شغل در ماه ژوئن افزایش یافته است. این در حالیست که اقتصاددان‌ها انتظار یک افزایش 190 هزار تایی را داشتند. در این بین نرخ بیکاری در آمریکا تا 4.1 درصد افزایش یافته یعنی بالاتر از 4 درصدی که قبلاً پیش‌بینی می‌شد.

بازارها حالا احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا اولین بار در ماه سپتامبر نرخ بهره را پایین بیاورد و کاهش بعدی در ماه دسامبر صورت بگیرد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 2.75 افزایش به 31 دلار و 69 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 2.86 درصدی 1030 دلار و 9 سنت معامله می‌شود.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می دهد که تقریباً همه کارشناسان صنعت برای قیمت طلا در هفته آینده سبز می بینند، در حالی که احساسات خرده فروشی نیز یک بار دیگر کاملاً مثبت شده است.

این هفته، 12 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و اکثریت قریب به اتفاق چراغ سبز را برای فلز زرد می بینند. 10 کارشناس به نمایندگی از 83، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که یک تحلیلگر، معادل 8 درصد، کاهش قیمت را پیش بینی می کند، و یکی دیگر شاهد روند صعودی طلا در هفته آینده بود.