اونس طلا

-

گرم ۱۸

-

سکه امامی

-

سکه نیم

-

سکه ربع

-

پارسیان گرم

-

شمش گرمی

-

بیت کوین

-

اتریوم

-

حباب سکه

-

نفت

-

تتر

-
#ADS
#ADS

قیمت طلا در آستانه رکوردی دوباره ؟

کارشناسان معتقدند انتشار گزارش‌های ناامیدکننده از وضعیت اقتصاد کلان آمریکا باعث تضعیف دلار آمریکا و همچنین صعود قیمت طلای جهانی شد.

ADS#
خبر را برای من بخوان

قیمت طلا قبل از تعطیلی بازارهای جهانی به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسید. جدیدترین اطلاعات اشتغال آمریکا احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور در ماه سپتامبر را بالا برده است.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می دهد که تقریباً همه کارشناسان صنعت برای قیمت طلا در هفته آینده سبز می بینند، در حالی که احساسات خرده فروشی نیز یک بار دیگر کاملاً مثبت شده است.

از طرفی سخنان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، و داده‌های تورم مصرف‌کننده آمریکا (CPI) می‌تواند به طرز چشمگیری بر عملکرد قیمت طلای جهانی در هفته آینده تاثیر بگذارد.

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، گفت: «من دوست دارم طلا در هفته آینده به دلیل نرخ های بهره پایین تر و پیش بینی کاهش ارزش دلار آمریکا افزایش یابد.

قیمت هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازارهای جهانی به 2391 دلار رسید.

برخی تحلیلگران عقیده دارند اگر روند کاهش نرخ بهره از ماه سپتامبر آغاز شود، طلا به 2450 دلار می‌رسد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان داد لیست حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی این کشور 206000 شغل در ماه ژوئن افزایش یافته است. این در حالیست که اقتصاددان‌ها انتظار یک افزایش 190 هزار تایی را داشتند. در این بین نرخ بیکاری در آمریکا تا 4.1 درصد افزایش یافته یعنی بالاتر از 4 درصدی که قبلاً پیش‌بینی می‌شد.

تحلیلگران در یادداشتی گفتند که توصیه آنها خرید با هدف اولیه 2410 دلار است.

آنها نوشتند: قیمت طلا می تواند در چند هفته آینده پیش از عقب نشینی بالقوه افزایش یابد.

آنها افزودند: «از نظر اقتصادی، جهان همچنان به وضعیت خوبی ادامه می‌دهد، اما کاهش سرعت تولید اقتصادی در بسیاری از کشورها و مناطق، زمینه‌ساز نگرانی در مورد روندهای اقتصادی در آینده نزدیک است.» علاوه بر این، برخی انتظارات رو به افزایش در بازارهای مالی وجود دارد که نرخ بهره در ماه‌های آینده کاهش می‌یابد.

بازارها حالا احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا اولین بار در ماه سپتامبر نرخ بهره را پایین بیاورد و کاهش بعدی در ماه دسامبر صورت بگیرد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تیم واتر، تحلیلگر ارشد بازار گفت طلا هفته پرباری را پشت سر گذاشته است و این فلز گران‌بها ذینفع برخی از داده‌های کلان ضعیف‌تر ایالات‌متحده بوده است.

واتر اظهار کرد که طلا در حالت تثبیت بالاتر از ۲۳۰۰ دلار بوده است که به محض اینکه به سمت نرخ بهره پایین حرکت کنیم، نویدبخش افزایش بیشتر قیمت است.

به گزارش سایت طلا، این هفته، 12 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و اکثریت قریب به اتفاق چراغ سبز را برای فلز زرد می بینند. 10 کارشناس به نمایندگی از 83، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که یک تحلیلگر، معادل 8 درصد، کاهش قیمت را پیش بینی می کند، و یکی دیگر شاهد روند صعودی طلا در هفته آینده بود.

در همین حال، 164 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد که 108 خرده فروش یا 66 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند. 26 یا 16 درصد دیگر انتظار داشتند که فلز زرد کمتر معامله شود، در حالی که 30 پاسخ دهنده، که 18 درصد باقی مانده را نمایندگی می کنند، شاهد کاهش قیمت ها در هفته پیش رو بودند.

به گزارش سایت طلا، سرمایه‌گذاران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در مقابل کمیته بانکی سنا و کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان را به‌دقت زیر نظر خواهند گرفت. از دیدگاه کارشناسان، بعید به نظر می‌رسد پاول در اظهارات خود سرنخ جدیدی از چشم‌انداز سیاست پولی به دست دهد. از آنجا که این اظهارات پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در نوامبر برگزار می‌شود، سوال‌های قانون‌گذاران می‌تواند بر سیاست متمرکز شود.

در روز پنجشنبه، اداره آمار کار (BLS) داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای ماه ژوئن را منتشر خواهد کرد.افزایش بیشتر از حد انتظار در شاخص CPI هسته ماهانه می‌تواند در واکنش اولیه به تقویت دلار آمریکا منجر و باعث شود سرمایه‌گذاران احتمال کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در سپتامبر را مجدداً ارزیابی کنند. از سوی دیگر، یک نتیجه غیرمنتظره منفی در این داده‌ها می‌تواند موجب کاهش چشمگیر بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا شود و زمینه را برای افزایش مجدد قیمت طلای جهانی فراهم کند.

ADS#