قیمت طلا در آستانه تغییر دوباره/ گرانی در راه است ؟

بازارها در این هفته بر سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا و همچنین اظهار نظر برخی از مقامات این بانک تمرکز کرده‌اند. اطلاعات تورم آمریکا هم در این هفته منتشر می‌شود.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران سود زیادی از افزایش قیمت طلا در روز شنبه تا بالاترین رقم طی یک ماه گذشته به دست آوردند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 13 دلار کاهش به 2378 دلار رسید

چشم سرمایه گذاران جهانی این هفته به داده‌های تورم آمریکا و چین و همچنین اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مجلس سنا است که می‌تواند مسیر نرخ بهره بانک مرکزی را روشن‌تر کند.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه به مجلس سنا خواهد رفت و به سوالات اعضای آن پاسخ خواهد داد. نکته مهم این است که باتوجه به اینکه نرخ بیکاری به بیش از 4 درصد آمریکا رسیده و انتظارات از تولید ناخالص داخلی کمتر شده است و تورم در ماه گذشته کاهش یافته است، انتظار می‌روند لحن آقای پاول اندکی بیشتر از کاهش نرخ بهره حمایت کند. بازار درحال حاضر احتمال 82 درصد را برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را می‌دهد. ولی اگر این انتظار ایجاد شود و نرخ بهره از نگاه بازار قطعا در ماه سپتامبر کاهش یابد، انتظار بازار مبنی بر اینکه مرحله بعدی کاهش نرخ بهره نیز زودتر اتفاق خواهد افتاد تقویت می‌شود و این مساله می‌تواند دلار را تضعیف کرده و رشد قیمت طلا و بازار سهام را به دنبال داشته باشد.

داده‌های روز جمعه نشان داد که نرخ بیکاری به ۴.۱ درصد و به بالاترین حد در ۲ و نیم سال اخیر رسیده است که نشان دهنده کسادی بازار کار است. تمرکز بازار در این هفته بر شهادت شش ماهه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنگره، نظرات تعدادی از مقامات فدرال رزرو و داده‌های تورم ایالات‌متحده است.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد اظهار کرد که گزارش ضعیف مشاغل روز جمعه به قیمت طلا کمک کرد تا بهترین هفته در سه ماه گذشته را تجربه کند، گزارش تورم ضعیف ایالات‌متحده، به نظر می‌رسد کاتالیزور آلی برای طلا و اوج‌های جدید باشد.

کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

بازارها در این هفته بر سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا و همچنین اظهار نظر برخی از مقامات این بانک تمرکز کرده‌اند. اطلاعات تورم آمریکا هم در این هفته منتشر می‌شود.

گزارش کاهش تورم در آمریکا و سخنان مسالمت آمیز پاول می‌تواند طلا را به قیمت‌های بالاتری برساند.

از طرف دیگر، بانک مرکزی چین به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده طلا در دنیا برای دومین ماه پیاپی در ژوئن از خرید این فلز گرانبها برای ذخایر خود خودداری کرده است.

قیمت نقره امروز با 1.37 درصد کاهش به 31 دلار و 26 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 1 درصدی 19 دلار و 84 سنت معامله می‌شود.

طبق گزارش CME's Fedwatch Tool، بازارها انتظار دارند ۷۸ درصد نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر افزایش یابد. معامله‌گران همچنین با افزایش احتمال کاهش نرخ دوم در دسامبر قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ‌های پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، عمده کارشناسان اعتقاد دارند که قیمت طلا در هفته معاملاتی آتی با رشد همراه خواهد بود.

این هفته، 12 تحلیل‌گر وال‌استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند و اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها چراغ سبز برای افزایش قیمت فلز زرد را می‌بینند. ده کارشناس، معادل 83 درصد، انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالیکه یک تحلیل‌گر (8 درصد) پیش‌بینی کاهش قیمت را دارد و یک کارشناس دیگر قیمت طلا را در هفته معاملاتی آینده بدون تغییر می‌بیند.

در همین حال، 164 رأی در نظرسنجی آنلاین کیتکو به ثبت رسید که نشان می‌دهد معامله‌گران خرد دوباره در سمت خوش‌بینانه بازار قرار گرفته‌اند. 108 معامله‌گرد خرد (66 درصد) انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد. 26 نفر دیگر (16 درصد) انتظار دارند فلز زرد با قیمت پایین‌تری معامله شود، در حالیکه 30 پاسخ‌دهنده، معادل 18 درصد باقی‌مانده، پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌ها در طول هفته معاملاتی آینده، ثابت باشند.