سایت خبری طلا

صعود قیمت طلا شرطی شد

منبع: سایت طلا


اگر پاول در سخنرانی خود به طور مستقیم یا غیر مستقیم به ضعف اقتصاد آمریکا اشاره کند، به نفع طلا خواهد بود.


به گزارش سایت طلا،قیمت طلا پس از یک کاهش شدید در روز گذشته، در معاملات  امروز کمی افزایشی شد.

 سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو و اطلاعات تورم آمریکا در ماه ژوئن هستند تا اقدام بعدی بانک مرکزی این کشور را پیش‌بینی کنند.

قیمت هر اونس طلا روز گذشته تا 2353 دلار کاهش یافت اما امروز در لحظه تنطیم این گزارش به 2362 دلار رسیده است.

طبق گفته کلوین وانگ، یکی از تحلیلگران ارشد بازار در آسیا پاسیفیک، پس از انتشار اطلاعات اقتصادی اخیر آمریکا امید بازار نسبت به دو بار کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی افزایش یافته است.

اگر پاول در سخنرانی خود به طور مستقیم یا غیر مستقیم به ضعف اقتصاد آمریکا اشاره کند، به نفع طلا خواهد بود.

قیمت شمش در روز جمعه بیش از یک درصد افزایش یافت، زیرا گزارش مشاغل نشان داد که بازار کار ایالات‌متحده در وضعیت مناسبی نیست زیرا نرخ بیکاری به ۴.۱ درصد رسیده است. بازارها حالا 77 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره یک بار در ماه سپتامبر و بار دیگر در دسامبر پایین بیاید.

کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد..

گزارش کاهش تورم در آمریکا قیمت طلا را در کوتاه مدت در سطح 2410 دلار نگه می‌دارد.

کایل رودا، تحلیل‌گر بازار مالی در Capital.com، اعلام کرده: «اگر یک روند کاهشی و غیرمنتظره دیگر در داده‌های تورمی ببینیم، این موضوع رشد قیمت طلا را در پی خواهد داشت.»

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 01.17 افزایش به 31 دلار و 28 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.80 درصدی 1011 دلار و 36 سنت معامله می‌شود.

تمرکز بازار همچنین بر شاخص های قیمت مصرف کننده و تولید کننده ژوئن است که قرار است به ترتیب در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شوند.

باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures، می‌گوید: «معتقدم که طلا بر پایه پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو قصد دارد نرخ‌های بهره را کاهش دهد، به سطوح قیمتی بالاتری دست خواهد یافت. ابزار نظارت فدرال رزرو کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر و سپس کاهش دیگری احتمالا در نوامبر و دسامبر را نشان می‌دهد که برای طلا صعودی خواهد بود.»