#ADS
#ADS

صعود قیمت طلا استارت خورد

قیمت جهانی طلا امروز افزایش یافت.چشم انداز کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به محض اینکه در ماه سپتامبر افزایش یافت، قیمت طلا را گران کرد.

خبر را برای من بخوان

قیمت طلا به روند مثبت خود ادامه می‌دهد و با قوت گرفتن احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، این روند توان بیشتری خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا،قیمت جهانی طلا امروز افزایش یافت.چشم انداز کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به محض اینکه در ماه سپتامبر افزایش یافت، قیمت طلا را گران کرد.

تحلیلگران می‌گویند: «جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در روز سه‌شنبه و چهارشنبه درباره خطرات حفظ نرخ‌های بهره بالا برای مدت طولانی، که می‌تواند مانع رشد اقتصادی شود، ابراز نگرانی کرد».

بازار پیش‌بینی می‌کند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر کاهش نرخ بهره را آغاز کند و احتمالاً تا پایان سال کاهش سه ماهه بعدی را خواهد داشت. با این حال، اعضای FOMC در نشست ژوئن خود تنها یک کاهش نرخ را برای باقی مانده سال پیش بینی کردند.

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران اکنون در انتظار شاخص‌های قیمت مصرف‌کننده و قیمت تولیدکننده آمریکا برای ماه ژوئن هستند که قرار است به ترتیب در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شوند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنطیم این گزارش با 15 دلار افزایش به 2382 دلار رسید

پاول در روز سه‌شنبه به کمیته سنا اعلام کرد بازار کار آمریکا به شکل قابل توجهی آهسته شده است؛ موضوعی که باعث شده شانس کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده در ماه‌های آتی سال 2024 افزایش پیدا کند. بازارها انتظار دارند نخستین کاهش نرخ بهره در سپتامبر رخ دهد.

در همین حال، جنت یلن - وزیر خزانه‌داری آمریکا - در روز سه‌شنبه با اعلام اینکه بازار کار این کشور دیگر باعث تورم نمی‌شود، اظهارات پاول را تکرار کرد.

همچنین طبق اعلام کارشناسان سیتی‌گروپ، انتظار می‌رود طی سال 2024 میلادی حدود 1100 تن طلا توسط بانک‌های مرکزی خریداری شود که حدود 6 درصد بالاتر از میزان سال گذشته میلادی است.

در حالی که بازار اظهارات پاول را هضم می کند و منتظر گزارش های اقتصادی مهم است، بخش فلزات گرانبها به تغییرات در انتظارات سیاست پولی و روند تورم حساس است. روزهای آینده در شکل دادن به احساسات بازار و تأثیر بالقوه بر تصمیمات آتی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره بسیار حیاتی خواهند بود.

ADS#