#ADS
#ADS

سرمایه گذاران طلا بخوانند؛رکورد جدید قیمتی در راه است؟

تاجران منتظرند ببینند کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست جمهوری و تغییر نامزد حزب دموکرات چه معنایی برای آمریکا و کل دنیا خواهد داشت.برخی تحلیلگران عقیده دارند با وجود اینکه هنوز برای اظهار نظر زود است، اما انتخاب ترامپ احتمالاً بیشتر به نفع طلا خواهد بود.

خبر را برای من بخوان

قیمت طلا در روز گذشته به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید و دوباره وارد کانال 2300 دلاری شد اما در معاملات امروز تغییر چندانی نداشته است. تاجران منتظر اطلاعات اقتصادی بیشتر آمریکا و اظهارنظر مقامات فدرال رزرو در این هفته هستند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به دست آورند.

قیمت طلا در هفته گذشته و با افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری میلادی، به سطح 2483 دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت تاریخ فلز زرد محسوب می‌شود.

اکنون توجه به گزارش‌های اقتصادی مهمی که قرار است اواخر این هفته منتشر شوند، معطوف شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 9 دلار کاهش نسبت به روز گذشته در این لحظه به 2393 دلار رسید

شاخص دلار افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده است.

قیمت طلا به دلیل افزایش شاخص دلار به کمترین سطح خود در بیش از یک هفته اخیر رسیده است. طلا هفته گذشته به بالاترین قیمت تاریخی خود دست یافته بود.

تاجران منتظرند ببینند کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست جمهوری و تغییر نامزد حزب دموکرات چه معنایی برای آمریکا و کل دنیا خواهد داشت.جو بایدن در روز یکشنبه اعلام کرد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری می‌کند و کاملا هریس، معاون خود را نامزد حزب دموکرات در انتخابات ماه نوامبر اعلام کرد.

برخی تحلیلگران عقیده دارند با وجود اینکه هنوز برای اظهار نظر زود است، اما انتخاب ترامپ احتمالاً بیشتر به نفع طلا خواهد بود.

جفری کریستین، شریک مدیریت CPM Group، اعلام کرده: «ما امروز شاهد یک بازار آرام برای طلا بودیم و در عین حال،‌ معامله‌گران در انتظارند تا ببینند تغییر در نامزد حزب دموکرات چه معنایی برای انتخابات، برای آمریکا و برای کل جهان دارد.»

رونا اوکانل، تحلیل‌گر شرکت استون‌ایکس، در یادداشتی نوشت: «اگر ترامپ پیروز شود، این اتفاق ممکن است در بلندمدت برای طلا مطلوب‌تر باشد. سیاست‌های ترامپ، تورم‌زا و در زمینه ژئوپولیتیک، تنش‌زا خواهد بود، در حالیکه مشخص نبودن سیاست‌ خارجی کامالا هریس به نفع طلا است، اما در بلندمدت ممکن است به ضرر فلز زرد باشد.»

بازار در حال حاضر منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی است که قرار است پنجشنبه منتشر شود و همچنین شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی که در روز جمعه منتشر خواهد شد.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را برای اولین بار در ماه سپتامبر کاهش دهد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.45 درصد کاهش به 29 دلار و 19 سنت رسیده و پلاتین با یک افزایش 0.13 درصدی، 951 دلار و 90 سنت معامله می‌شود.

به گزارش سایت طلا،معاملات آتی طلا زیر 2400 دلار است زیرا بازارها در انتظار اطلاعات کلیدی اقتصادی هستند

ADS#