#ADS
#ADS

قیمت طلا برای رسیدن به بالاترین حد خود آماده است

نظرسنجی رویترز نشان داد که قیمت طلا در ماه‌های آینده برای یک دوره جدید به بالاترین حد خود آماده است، در حالی که پلاتین و پالادیوم در سال ۲۰۲۴ زیر ۱۰۰۰ دلار در هر اونس خواهند ماند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در معاملات امروز کاهشی شد.این در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند زمانبندی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را تحت تاثیر قرار دهد.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند اطلاعات اقتصادی آمریکا شامل تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی و شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در ماه ژوئن در این هفته منتشر شود.

تحلیلگران عقیده دارند اگر هر کدام از دو شاخص بالا افزایش یافته باشند، باعث بالا رفتن ارزش دلار می‌شوند که جلوی افزایش قیمت طلا را می‌گیرد. اما با توجه به نزدیک بودن زمان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، دورنمای طلا در کوتاه مدت خوشبینانه است.

افزایش احتمال کاهش قریب الوقوع نرخ بهره قیمت طلا را در هفته گذشته به اوج 2483 دلار و 60 سنت رساند. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 58 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2375 دلار رسید

بازارها در انتظار قرائت تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده و داده‌های هزینه مصرف شخصی، معیار فدرال رزرو برای نرخ تورم در روز جمعه هستند.

کریس گافنی، رئیس بازارهای جهانی در اِوِربَنک، اعلام کرده: «عامل اصلی که در حال حاضر به قیمت طلا کمک می‌کند، انتظارات بازار از این موضوع است که فدرال رزرو تصمیم بگیرد زودتر از سپتامبر به کاهش نرخ بهره اقدام کند.»

گافنی افزود: «همچنین تصمیم هند برای کاهش مالیات واردات بر طلا و نقره در حال کمک به این روند است، چراکه این اتفاق به افزایش تقاضا منجر می‌شود.»

معامله‌گران انتظار دارند که فدرال‌رزرو ایالات‌متحده کاهش نرخ بهره را پس از مدت‌ها انتظار، در ماه سپتامبر ارائه کند. جذابیت شمش‌های بدون بازده با نرخ بهره پایین بیشتر خواهد بود.

نیومونت از تخمین‌های وال‌استریت برای سود سه ماهه دوم پیشی گرفت، زیرا بزرگترین معدنچی طلای جهان از تولید قوی و قیمت‌های بالاتر سود می‌برد.

نظرسنجی رویترز نشان داد که قیمت طلا در ماه‌های آینده برای یک دوره جدید به بالاترین حد خود آماده است، در حالی که پلاتین و پالادیوم در سال ۲۰۲۴ زیر ۱۰۰۰ دلار در هر اونس خواهند ماند.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۸.۸۴ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ثابت در ۹۴۸ دلار آمریکا و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۳۰ دلار و 25 سنت رسید.

به گزارش سایت طلا، با نزدیک شدن به پایان ماه جولای، سرمایه گذاران و مقامات فدرال رزرو به طور یکسان در لبه صندلی های خود آماده شده اند و مشتاقانه منتظر دو گزارش اقتصادی مهم هستند که سلامت اقتصاد ایالات متحده را روشن می کند.

این گزارش‌ها که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شوند، تنها چند روز قبل از تشکیل کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) برای نشست ماه جولای، اطلاعات مهمی را ارائه خواهند کرد.

از آنجایی که فعالان بازار و سیاست گذاران به طور یکسان منتظر این شاخص های مهم اقتصادی هستند، روزهای آتی نوید می دهد که برای چشم انداز اقتصادی ایالات متحده بسیار مهم باشد. تأثیر متقابل بین رشد تولید ناخالص داخلی، روند تورم و واکنش فدرال رزرو احتمالاً لحن بازارهای مالی را در ماه های آینده تعیین می کند.

انتهای پیام

ADS#