#ADS
#ADS

پیش بینی قیمت طلا سخت شد!

اطلاعات اقتصادی آمریکا حاکی از آن بود که فشار تورم رو به کاهش است و راه را برای دو بار کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی آماده کرده است. از طرفی افزایش قیمت طلا به دلیل عدم اطمینان در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محدود شده است.

خبر را برای من بخوان

قیمت طلا 1 درصد در روز جمعه به دنبال کاهش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت اما در مسیر کاهش هفتگی باقی ماند. خوش‌بینی نسبت به پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر از قیمت طلا حمایت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 19 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2387 دلار رسید.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می دهد که کارشناسان صنعت بار دیگر تمایل به صعودی بیشتری دارند، در حالی که احساسات خرده فروشی نسبت به هفته گذشته بیشتر بهبود یافته است.

اطلاعات اقتصادی آمریکا حاکی از آن بود که فشار تورم رو به کاهش است و راه را برای دو بار کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی آماده کرده است.

کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تقاضا برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

انجمن بازار شمش لندن اعلام کرد که بسیاری از تحلیلگران از قدرت طلا در نیمه اول سال شگفت زده شده‌اند. بر اساس آخرین بررسی، همه تحلیلگران به جز یک تحلیلگر انتظار دارند که قیمت طلا از بالاترین رکورد ۲۴۸۰ دلار و ۲۵ سنت که در ۱۷ جولای ۲۰۲۴ به دست آمد، فراتر رود. میانگین پیش بینی‌ها حاکی از آن است که طلا می‌تواند به ۲۵۴۷ دلار برسد.

با این حال، افزایش قیمت طلا به دلیل عدم اطمینان در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محدود شده است. طلا در سال جاری ۱۶ درصد افزایش یافته است که آن را به یکی از دارایی‌هایی با بهترین عملکرد در سطح جهان تبدیل کرده است. با این حال، قیمت‌های بالا در سال ۲۰۲۴ منجر به کاهش تقاضا در بازار هند، دومین مصرف‌کننده بزرگ طلا در جهان شده است.

سیاستگذاران فدرال رزرو در روز جمعه شواهد بیشتری در مورد موفقیتشان در مبارزه با تورم به دست آوردند و احتمالاً در اجلاس هفته آینده در مورد پایین آوردن نرخ بهره در ماه سپتامبر سخن خواهند گفت.

داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه دوم سریعتر از حد انتظار رشد کرد، اما فشارهای تورمی کاهش یافت و انتظارات فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر دست نخورده باقی ماند. جذابیت شمش‌های بدون بازده در محیطی با نرخ بهره پایین بیشتر خواهد بود.

آمارهای اداره آمار هنگ کنگ نشان می‌دهد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ کنگ در ژوئن ۱۸ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است، زیرا افزایش اخیر قیمت طلا بر تقاضای جواهرات تاثیر گذاشته است.

طلا اغلب به عنوان محافظ در برابر تورم و نوسانات شناخته می‌شود و در ماه‌های اخیر به بالاترین حد خود رسیده است. تحلیلگران انتظار دارند که قیمت طلا در نیمه دوم سال افزایش یابد و از رکورد قبلی ۲۴۸۰ دلار و ۲۵ سنت فراتر رود. سه عامل اصلی موثر بر قیمت طلا در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ شامل نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، ریسک ژئوپلیتیکی و خرید بانک مرکزی است.

سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا به دنبال انتشار این خبر تا پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته کاهش یافت.

در این بین، تقاضای فیزیکی برای طلا در هند به عنوان دومین مصرف‌کننده بزرگ دنیا به دنبال پایین آمدن عوارض واردات طلا و نقره در اوایل هفته گذشته، افزایش یافته است.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.16 درصد افزایش به 28 دلار و دو سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.32 درصدی 940 دلار و 30 سنت معامله می‌شود.

اس‌پی‌دی آر گلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز پنجشنبه از ۸۴۱.۷۴ تن نسبت به جلسه قبل، ۰.۴۱ درصد افزایش یافت و به ۸۴۵.۱۹ تن رسید.

لوکمان اوتونوگا، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی FXTM گفت اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو، به همراه کاهش ارزش دلار و کاهش بازدهی خزانه داری، تمایل برای این فلز گرانبها را بیشتر کرده است.

این هفته، 16 تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و وال استریت نسبت به چشم انداز کوتاه مدت این فلز گرانبها خوش بینی دوباره نشان داد. هفت کارشناس که 44 درصد هستند، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که تنها چهار نفر یا 25 درصد اکنون کاهش قیمت را پیش بینی می کنند. پنج تحلیلگر باقی مانده، یا 31 درصد، روند صعودی طلا را در هفته پیش رو مشاهده می کنند.

در همین حال، 193 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد که سرمایه‌گذاران نسبت به هفته گذشته صعودی‌تر شدند. 127 خرده فروش یا 66 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 37 یا 19 درصد دیگر انتظار داشتند که فلز زرد کاهش یابد، در حالی که 29 پاسخ دهندگان، که 15 درصد باقی مانده را نشان می دهند، شاهد تثبیت قیمت ها در محدوده هفته آینده بودند.

ADS#