صعود قیمت طلا ادامه دارد / تقاضا برای خرید زیاد شد

طلا 1.8 درصد طی یک هفته گذشته به خاطر افزایش تقاضا به دنبال تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو افزایش قیمت داشت. این اتفاقات تقاضا برای طلا در میان سرمایه‌گذاران را افزایش داده بود.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا بیش از 1 درصد در روز پنجشنبه به خاطر امیدواری نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته بود، اما در روز جمعه کاهش یافت.

قیمت هر اونس طلا امروز درلحظه تنظیم این گزارش با 19 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2443 دلار رسید

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند که فلز زرد در هفته آینده افزایش بیشتری داشته باشد، در حالی که کارشناسان صنعت حتی بیشتر از سیر صعودی طلا متقاعد شده‌اند.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، انتظار دارد قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد.

وی گفت: «با تضعیف اقتصاد ایالات متحده و افزایش احتمال کاهش نرخ بهره ، طلا شانس واقعی برای شکستن از بالاترین رقم قبلی خود دارد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در کنفرانس مطبوعاتی خود در اوایل هفته، تقریباً در تلاش برای کاهش نرخ بهره بود، اما منتظر فرصتی برای انجام این کار بود. او اکنون این فرصت را دارد. در چند دوره اخیر کاهش نرخ بهره، زمانی که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ می کند، طلا به سمت بالا حرکت می کند.

طلا 1.8 درصد طی یک هفته گذشته به خاطر افزایش تقاضا به دنبال تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو افزایش قیمت داشت. این اتفاقات تقاضا برای طلا در میان سرمایه‌گذاران را افزایش داده بود.

در این بین، سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا به پایین‌ترین رقم از ماه دسامبر رسیده و شاخص دلار هم تا پایین‌ترین رقم از ماه مارس پایین آمده است. اینها نتیجه گزارش رشد کمتر از حد انتظار اشتغال در آمریکا در ماه ژوئیه بوده است. نرخ بیکاری در آمریکا تا 4.3 درصد افزایش داشته است.

رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه گفت اگر اقتصاد طبق مسیر پیش‌بینی شده حرکت کند، نرخ بهره در ماه سپتامبر پایین می‌آید.

طلا همواره یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی و اقتصادی بوده و کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

بازار حالا 70 درصد احتمال می‌دهد نرخ بهره در ماه سپتامبر کاهش یابد.در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.30 درصد کاهش به 28 دلار و 39 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.37 درصدی 959 دلار و 95 سنت معامله می‌شود.


این هفته، 14 تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند، با خوش بینی وال استریت در مورد طلا پس از تلاطم شدن سهام در میان تهدیدات اقتصادی و ژئوپلیتیکی. یازده کارشناس که به طور کامل 79 درصد از کل را تشکیل می دهند، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش بیشتری داشته باشد، در حالی که تنها یک نفر یا 7 درصد کاهش قیمت را پیش بینی می کند. دو تحلیلگر باقی مانده، یا 14 درصد، روند صعودی طلا را در هفته پیش رو مشاهده می کنند.

در همین حال، 191 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد، با خوش‌بینی سرمایه‌گذاران درست پشت سر کارشناسان. 140 خرده فروش یا 73 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 28 یا 15 درصد دیگر انتظار داشتند که فلز زرد کاهش یابد، در حالی که 23 پاسخ دهندگان که 12 درصد را نمایندگی می کنند، قیمت ها را در هفته آینده در الگوی تثبیت مشاهده کردند.

انتهای پیام/