#ADS
#ADS

افزایش بیشتر قیمت طلا در راه است

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند که فلز زرد در هفته آینده افزایش بیشتری داشته باشد، در حالی که کارشناسان صنعت حتی بیشتر از سیر صعودی طلا متقاعد شده‌اند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، طلا 1.8 درصد طی یک هفته گذشته به خاطر افزایش تقاضا به دنبال تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو افزایش قیمت داشت. این اتفاقات تقاضا برای طلا در میان سرمایه‌گذاران را افزایش داده بود.

قیمت هر اونس طلا امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی 2443 دلار ثابت ماند.

به نظر می‌رسد که سه عامل در افزایش قیمت طلای جهانی نقش ایفا می‌کنند. نخست تنش‌های ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه است که باعث افزایش تمایل به خرید طلا شده است. عامل دوم انتشار آمار جدید بیکاری آمریکا است که نسبت به پیش‌بینی‌ها عملکرد ضعیف‌تری داشته است. محرک دیگر نیز انتظار کاهش نرخ بهره در بانک مرکزی آمریکا و سایر بانک‌های مرکزی جهان است که باعث شارژ طلای جهانی شده است.

در این بین، سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا به پایین‌ترین رقم از ماه دسامبر رسیده و شاخص دلار هم تا پایین‌ترین رقم از ماه مارس پایین آمده است. اینها نتیجه گزارش رشد کمتر از حد انتظار اشتغال در آمریکا در ماه ژوئیه بوده است. نرخ بیکاری در آمریکا تا 4.3 درصد افزایش داشته است.

رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه گفت اگر اقتصاد طبق مسیر پیش‌بینی شده حرکت کند، نرخ بهره در ماه سپتامبر پایین می‌آید.

طلا همواره یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی و اقتصادی بوده و کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

انتشار گزارش ضعیف از بازار کار آمریکا این نگرانی را ایجاد کرده است که فدرال رزرو برای کاهش نرخ‌های بهره بیش از حد صبر کرده است، با این حال اقتصاددانان معتقدند بعید است که سیاستگذاران با یک کاهش نرخ بهره بزرگ‌تر به آن پاسخ دهد.

این هفته، 14 تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند، با خوش بینی وال استریت در مورد طلا پس از تلاطم شدن سهام در میان تهدیدات اقتصادی و ژئوپلیتیکی. یازده کارشناس که به طور کامل 79 درصد از کل را تشکیل می دهند، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش بیشتری داشته باشد، در حالی که تنها یک نفر یا 7 درصد کاهش قیمت را پیش بینی می کند. دو تحلیلگر باقی مانده، یا 14 درصد، روند صعودی طلا را در هفته پیش رو مشاهده می کنند.

در همین حال، 191 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد، با خوش‌بینی سرمایه‌گذاران درست پشت سر کارشناسان. 140 خرده فروش یا 73 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 28 یا 15 درصد دیگر انتظار داشتند که فلز زرد کاهش یابد، در حالی که 23 پاسخ دهندگان که 12 درصد را نمایندگی می کنند، قیمت ها را در هفته آینده در الگوی تثبیت مشاهده کردند.

ADS#