سایت خبری طلا

زمان بعدی افزایش قیمت طلا مشخص شد

منبع: سایت طلا


از نظر ژئوپلوتیکی، آمریکا از ایران و رژیم صهیونیستی خواسته درگیری در خاورمیانه نباید تشدید شود. وزیر امور خارجه آمریکا در روز سه‌شنبه گفت پنتاگون هشدار داده حمله به نیروهای خود در منطقه را تحمل نخواهد کرد.


قیمت طلا در معاملات امروز  با تقویت دلار آمریکا و بازدهی خزانه داری کاهش یافت، اما بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر مانع کاهش بیش از حد قیمت طلا می‌شود.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 8 دلار کاهش به 2396 دلار رسید

شاخص دلار افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده است. سود اوراق قرضه  10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم بالا رفته است.

بازارها 70 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را 50 واحد در ماه سپتامبر پایین بیاورد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا در روز دوشنبه مخالفت خود با این ادعا را که اطلاعات ضعیف‌تر از حد انتظار اشتغال در ماه ژوئیه نشان دهنده رکود اقتصاد است اعلام کردند، اما هشدار دادند پایین آمدن نرخ بهره برای جلوگیری از این اتفاق لازم است.

از نظر ژئوپلوتیکی، آمریکا از ایران و رژیم صهیونیستی خواسته درگیری در خاورمیانه نباید تشدید شود. وزیر امور خارجه آمریکا در روز سه‌شنبه گفت پنتاگون هشدار داده حمله به نیروهای خود در منطقه را تحمل نخواهد کرد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.11 درصد کاهش به 27 دلار و 19 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.42 درصدی 918 دلار و 85 سنت معامله می‌شود.

اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن از ۸۴۴.۹۰ تن در روز سه‌شنبه ۰.۳۷ درصد افزایش یافت و به ۸۴۸.۰۶ تن رسید.

جیووانی استانوو، کارشناس یوبی‌اِس، اعلام کرد: «طلا در روزهای گذشته با نوسان همراه بود که علت آن لیکویید شدن بالای فلز زرد است. درخواست‌ها برای صندوق‌های بیشتر در دارایی‌های دیگر احتمالا منجر به فروش بخشی از دارایی‌های طلا شد تا از زیان در سایر سرمایه‌گذاری‌ها جلوگیری شود.» 

او گفته: «ما چشم‌انداز مثبت خود برای فلز زرد را حفظ کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی در سطح 2600 دلار قرار بگیرد. مرحله بعدی افزایش قیمت طلا زمانی خواهد بود که فدرال رزرو اقدام به کاهش نرخ بهره کند.»