قیمت جدید انواع آپارتمان در منطقه 6 تهران+ جدول

ترافیک «وقت‌‌‌کش» در مسیر مناطق مسکونی و اداری شهر تهران طی سال‌‌‌های اخیر باعث شده بازار مسکن یک منطقه مرکزی پایتخت مورد توجه قرار بگیرد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، ترافیک «وقت‌‌‌کش» در مسیر مناطق مسکونی و اداری شهر تهران طی سال‌‌‌های اخیر باعث شده بازار مسکن یک منطقه مرکزی پایتخت مورد توجه قرار بگیرد.

تحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» از بازار مسکن منطقه ۶ تهران نشان می‌‌‌دهد، روند تقاضای مسکن در این منطقه به شکل محسوس افزایشی بوده است.

هر چند منطقه ۶ با دو نقطه ضعف نسبت به مناطق کاملا مسکونی همچون منطقه ۴ و منطقه ۵ روبه‌رو است که شامل «آلودگی‌‌‌هوا» و «طرح ترافیک» می‌‌‌شود. اما سکونت در خارج از مناطق مرکزی نیز با دو چالش روبه‌رو است که وزنه آن احتمالا برای برخی شهروندان بیش ‌‌‌از چالش‌‌‌های جایی مثل منطقه ۶ است.

خانه‌‌‌های منطقه ۶ به سه دسته واحد مسکونی براساس سن بنا قابل تقسیم‌‌‌بندی است؛ زیر ۱۰ سال، ۱۰ تا ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال. قیمت پیشنهادی واحدهای بالای ۱۵ سال، مترمربعی ۹۷ میلیون تومان است در حالی که همین قیمت برای واحدهای زیر ۱۰ سال، ۱۳۵ میلیون تومان و برای متراژ میانی ۱۰۸ میلیون تومان برآورد می‌‌‌شود. بنابراین پاسخ این سوال که چرا حتی برخی خانه‌‌‌اولی‌‌‌های جوان در منطقه ۶ میل به خرید خانه قدیمی دارند، در این ارقام آمده است. واحد مسکونی قدیمی در منطقه مرکزی تهران هم نسبت به آپارتمان‌‌‌های شرایط متوسط منطقه ۵، قیمت کمتری دارد و هم اینکه، معضل ترافیک روزانه را از جلوی پا برمی‌‌‌دارد.